صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای آسمان لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: پتانسیل بارشی سامانه بارشی در ساعاتی از روز‌های چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش بینی می‌شود.

بهروز مرادپور  با اشاره به هشدار هواشناسی استان لرستان (سطح زرد)، اظهار کرد: از غروب دیروز شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان بودیم.
وی خاطرنشان کرد: این شرایط با بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه همراه است.
مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش خفیف و پراکنده در جنوب و غرب استان، گفت: برای 
روز سه شنبه نی بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.
مرادپور، رگبار باران در همه نقاط استان را پدیده غالب روز‌های پایانی هفته عنوان کرد.
وی با بیان اینکه برای روز شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی مشی‌شود، افزود: این سامانه بارشی غروب شنبه از استان خارج می‌شود.
مدیرکل هواشناسی لرستان، لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... را از جمله مخاطرات سامانه بارشی پیش‌رو بیان کرد.
وی توصیه کرد: احتیاط در تردد به ویژه در مسیر‌های کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود
مرادپور تاکید کرد: شایان ذکر است پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روز‌های چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش بینی می‌شود.

برچسب ها: بارش باران ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار