برداشت گندم از گندمزار‌های کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: عملیات برداشت گندم از مزارع این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا آخر خرداد ماه ادامه داشته باشد.

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی، عملیات برداشت گندم از امروز شروع شده و پیش بینی می‌شود تا آخر خرداد ماه ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه سطح گندم قابل برداشت در شهرستان کازرون ۴۱ هزار هکتار است، تصریح کرد: از این سطح ۱۰ هزار هکتار گندم آبی و مابقی گندم دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۵۰ هزار تن گندم تولید شود که با توجه به خشکسالی، پراکنش نامناسب بارندگی و همچنین کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی و نرسیدن آب لازم به بعضی از مزارع زیردست، نسبت به پارسال ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته است.

رشیدی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر مسئولیت خرید تضمینی گندم با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت طبق دستورالعمل را برعهده دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: ارقام گندم دیم کشت شده در این شهرستان کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ است.

او افزود: پیش بینی می‌شود در زمان اوج برداشت گندم ۲۶۰ دستگاه کمباین سبک و سنگین در شهرستان مستقر و کار برداشت مزارع را به انجام رساند. 

رشیدی تصریح کرد: همچنین ۵ مرکز خرید و سیلوی شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان است.

او گفت: در خصوص افزایش راندمان تولید در مزارع و جلوگیری از اعمال اُفت سن زدگی در بالغ بر ۷ هزار و ۳۵۹ هکتار از مزارع گندم شهرستان مبارزه با سن صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: همچنین مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۷ هزار و ۲۸۳ و جهت پیشگیری از بیماری‌های برگی و زنگ زرد گندم در ۴ هزار و ۱۴۰ هکتار کنترل صورت گرفته است.

برچسب ها: برداشت گندم ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار