۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: ۹ کانون طغیان آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های این شهرستان شناسایی شده و عملیات محلول‌پاشی و مبارزه با این آفت آغاز شده است.

رحمت ابراهیمی رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: در پایش‌های کارشناسان در جنگل‌های این شهرستان، ۳ کانون طغیان آفت جوانه‌خوار بلوط در نزدیکی شهر ربط، ۳ کانون در مسیر سردشت - میرآباد و ۳ کانون دیگر در مسیر جاده آبشار شلماش و منطقه بیوران شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال محلول‌پاشی با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های این شهرستان به ۲ شیوه پیمانی و مشارکتی انجام می‌شود، اضافه کرد: هم اکنون محلول‌پاشی ۵۰۰ هکتار به پیمانکار داده شده و ۲ هزار هکتار نیز به صورت مشارکتی با همکاری دهیاران و شورا‌های‌اسلامی شهر انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: این محلول تنها کرم جوانه‌خوار بلوط را از بین می‌برد و برای سایر حیوانات، پرندگان و گیاهان هیچ گونه خطری ندارد.

وی اظهار کرد: کرم آفت جوانه‌خوار و برگ‌خوار بلوط از قسمتی از برگ‌های درختان بلوط استفاده می‌کند و باعث می‌شود این درختان از نظر رشد سالانه خود عقب افتاده و به‌تدریج در چند سال آینده خشک شود.

ابراهیمی افزود: پروانه جوانه‌خوار بلوط (Tortrix viridana L) که در چند دهه اخیر، گونه‌های مختلف بلوط را مورد حمله قرار داده و آفتی بسیار مخرب است که باعث کاهش رویش چوب، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی شده و حتی باعث مرگ‌ومیر درختان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.