آفت جوانه‌خوار بلوط بر جان ۲۰ هزار هکتار جنگل چهارمحال و بختیاری

۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان چهارمحال و بختیاری درگیر آفت جوانه‌خوار بلوط است.

آقای احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان درگیر آفت جوانه‌خوار و برگ خوار بلوط است.

آفت جوانه‌خوار بلوط در حدود ۷۰۰ هکتار از جنگل‌های استان به مرحله طغیان رسیده و مبارزه با این آفت در ۳۰۰ هکتار آغاز شده است.

۳۱۱ هزار هکتار از مساحت جنگل‌های استان در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، اردل، کیار و کوهرنگ است که درصد بالای این جنگل‌ها از گونه بلوط است.

هم‌اکنون مهمترین آفت این درختان، جوانه‌خوار بلوط است که کمبود اعتبارات مهمترین مشکل برای انجام طرح مقابله با آن در تمام سطح آلوده به این آفت است.


بیشتر بخوانید


امسال ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط به استان اختصاص داده شد که این میزان جوابگوی طرح مقابله و سطح درگیر با آفت نیست.

برای مقابله و مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط به بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است تا مبارزه با این آفت در تمام سطح جنگل‌های استان به خصوص در مناطق سخت‌گذر به وسیله بالگرد و به صورت هوایی انجام شود.

اجرای عملیات مبارزه با این آفات در جنگل‌های استان از روش محلول‌پاشی بوسیله ترکیب بیولوژیک BT استفاده می‌شود که سازگار با محیط‌زیست است.

آفات جوانه‌خوار و برگ‌خوار بلوط یکی از مهمترین علت‌های تخریب گونه‌های جنگلی بلوط است که این آفت در مرحله لاروی از جوانه‌ها و برگ‌ها تغذیه و در صورت طغیان درختان را عاری از برگ می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار