انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند

تفاهم نامه همکاری برای باز آفرینی بافت‌ها و محلات فرسوده بیرجند بین دانشگاه بیرجند، سه نهاد استانی و شرکت بازآفرینی شهری ایران بسته شد.

تفاهم نامه‌ی اجرایی‌کردن برنامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف و برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری سکونتگاه‌های غیررسمی بافت‌های فرسوده، تاریخی و راه‌اندازی خانه گفتمان شهر بیرجند، فی مابین دانشگاه بیرجند، اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بیرجند، شهرداری بیرجند، شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت پنجگانه منعقد شد.

این تفاهم‌نامه برای همکاری مشترک و استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود و ظرفیت‌های علمی - پژوهشی، اجرایی و مدیریتی در زمینه اجرای برنامه‌های بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف، برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده، تاریخی و ایجاد بستر‌های گفتگو از زمینه معماری، شهرسازی، جغرافیای شهری، بررسی تاریخچه شهر بیرجند، برنامه‌ریزی در جهت معرفی پتانسیل‌ها و نقاط قوت شهر و... با رعایت قوانین و مقررات مربوط منعقد شد.

درج موضوعات پژوهشی و مطالعاتی در فهرست برنامه‌های دانشگاه بیرجند، انجام مطالعات توسعه‌ای و پژوهش‌های کاربردی موردنیاز شرکت بازآفرینی توسط دانشگاه بیرجند، تبادل نظر و بررسی امکان اجرای پژوهش‌های کاربردی پیرامون موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، محدوده تاریخی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی، بخشی از زمینه‌های همکاری بین شرکت بازآفرینی شهری – دانشگاه - شهرداری بیرجند و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی است.

همچنین همکاری در زمینه برنامه‌ریزی محتوایی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی موردنیاز شرکت بازآفرینی و نیز برگزاری کارگاه‌های تخصصی، همایش‌ها، سمینار‌ها و مسابقات تخصصی و مشارکت دانشگاه بیرجند در تولید، ترجمه و انتشار کتاب‌های تخصصی در حوزه‌های مرتبط بخش دیگری از زمینه‌های همکاری است.

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این مجموعه توسط شهرداری انجام می‌شود.

مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضاء ۲ سال است که تمدید، ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق نمایندگان طرفین امکان‌پذیر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.