امضا و تبادل قرارداد بورسیه صنعتی در دانشگاه بیرجند

تفاهم نامه بورسیه صنعتی در دانشگاه بیرجند به امضا رسید.

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند گفت: هدف اصلی بورسیه صنعتی تربیت نیروی متخصص با تضمین آینده شغلی است و امیدواریم با همکاری بنیاد نخبگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت شاهد اتفاقات بهتری در این زمینه باشیم.

حسینی واشان معاون آموزشی دانشگاه بیرجند هم با اشاره به فرایند بورس صنعتی که از اواخر اردیبهشت سال گذشته آغاز شده گفت: در مرحله اول ۱۵۰ نیاز اعلام و در مرحله بعد ۸۰ سهمیه در دفترچه کنکور سراسری قرار گرفت که از این تعداد ۲۵۰ نفر به دانشگاه معرفی شدند.

وی افزود: پس از طی مراحل مصاحبه با داوطلبین در نهایت تعداد ۵ نفر دانشجو به عنوان بورسیه نهایی دانشگاه بیرجند معرفی شدند.

حسینی واشان گفت: پس از ابلاغ قرارداد اولیه توسط بنیاد نخبگان و برگزاری جلسات متعدد با شرکت‌ها جهت رسیدن به تفاهم مشترک در این زمینه؛ در نهایت به این جمع بندی مشترک رسیدیم و قرارداد‌ها برای امضا به شرکت‌ها ارسال شد.

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند افزود: طبق ارسال شیوه نامه جدید اجرائی بورس صنعت و مشاغل مصوب ۱۴۰۲/۱/۱۹ وزارت علوم فراخوان اعلام نیاز صنایع و معادن در سامانه sib برای مقاطع ارشد تا ۲۵ فرورودین‌ماه و برای مقاطع کاردانی و کارشناسی تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام شده و واحد‌های صنعتی می‌توانند درخواست خود را برای دانشجویان جدید و یا در حین تحصیل در سامانه اعلام کنند تا سال آینده شاهد مشارکت بیشتر واحد‌های صنعتی و جذب بیشتر دانشجو در این طرح باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار