ادوبی پریمیر پرو به هوش مصنوعی تولید و ویرایش ویدیو مجهز می‌شود

ادوبی اعلام کرد که روی یک مدل هوش مصنوعی مولد برای فایرفلای کار می‌کند تا نرم‌افزار پریمیر پرو را به ابزار‌های جدیدی مجهز کند.

ادوبی اعلام کرد که روی یک مدل هوش مصنوعی مولد برای فایرفلای کار می‌کند تا نرم‌افزار پریمیر پرو را به ابزار‌های جدیدی مجهز کند. ابزار‌های جدید فایرفلای به کاربران پریمیر پرو امکان می‌دهد از طریق پرامپت متنی ویدیو جدید بسازند یا سوژه‌های خاصی را از ویدیو حذف یا به آن اضافه کنند. این قابلیت بیشتر شبیه به Generative Fill در فتوشاپ عمل می‌کند.

براساس گزارش ورج، ادوبی هنوز دقیقاً تاریخ عرضه نسخه اصلی یا بتای ابزار‌های جدید تولید ویدیوی خود را اعلام نکرده است، اما به گفته این شرکت در سال ۲۰۲۴ باید منتظر عرضه این قابلیت‌ها باشیم. یکی از قابلیت‌های جذاب این هوش مصنوعی مولد این است که می‌توان اشیای خاصی را به یک پلان از ویدیو اضافه کرد. برای مثال می‌توان درون یک کیف، الماس قرار داد.

با کمک هوش مصنوعی مولد همچنین می‌توانید چند فریم به ابتدا یا انتهای یک کلیپ اضافه کنید؛ البته ادوبی هنوز نگفته است که چند فریم می‌توان با هوش مصنوعی تولید کرد. به‌نظر می‌رسد این فریم‌ها با تصویر و صدای کلیپ اصلی نیز همسان خواهند شد.

ادوبی گفته است برای رفع نگرانی‌ها پیرامون ساخت دیپ‌فیک‌ها، Content Credentials را به پریمیر می‌آورد. Content Credentials یک استاندارد رسانه‌ای ادوبی است که قبلاً در فتوشاپ و مدل فایرفلای وجود داشت. با این قابلیت می‌توان تشخیص داد که دقیقاً کدام محتوا‌ها با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند.

ادوبی اگرچه با مدل فایرفلای توانست هوش مصنوعی مولد را در اکوسیستم خود پیاده‌سازی کند، اما این شرکت از ادغام مدل‌های شرکت‌های شخص ثالث مثل Runway و Sora نیز خبر داده است. ادوبی هنوز اعلام نکرده که ابزار‌های جدید هوش مصنوعی در پریمیر چقدر قیمت خواهند داشت، اما می‌گوید که طرح اشتراک آن مشابه طرح‌های دیگر ادوبی کریتیو و فایرفلای خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار