کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳۳۴۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۸۸۹ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اعلام کاهش دامنه نوسان به یک درصد برای سهام و دو درصد برای صندوق‌ها قبل از شروع بازار، بازار تحت تاثیر خبر‌های سیاسی - نظامی با صف فروش حداکثری شروع کرد اما محدود کردن دامنه نوسان باعث شد ریزش قیمتی احساس نشد.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت: دلار بازگشایی بالایی را تجربه کرد، اما در پی تنش زدایی به سمت پایین حرکت کرد و صندوق‌های طلا با ریزش و حتی صف فروش همراه شدند. به نظر می‌رسد ارزندگی بورس در کنار اظهارات مناسب مقامات دو کشور با بهبود فضای سیاسی-نظامی تابلوی سهام به روند عادی و متعادل برگرداند و با رشد مناسب دلار نیمایی بازار به روند صعودی تغییر جهت دهد.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳۳۴۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۸۸۹ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. یکی از کمترین ارزش معاملات چند سال اخیر ثبت شد.

وفایی می‌گوید: تعداد نماد‌های مثبت امروز ۴۸ و تعداد نماد‌های منفی ۷۳۴ نماد بود همچنین خالص سفارشات با خروج ۷۶۹ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود و در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۱۱۹۳ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
دود شدن سرمایه های مردم نتیجه جنگ طلبی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
اقتصاد مال .ر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
این نتیجه جنگ افروزی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
اقتصاد ورشکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
طبیعیه، درست میشه...
آخرین اخبار