رئیس اتحادیه پرنده و ماهی:

ماهانه ۲۰۰ هزار تن مرغ مورد نیاز کشور است

یوسف‌خانی گفت: بنابر آمار در شرایط کنونی ماهانه حداکثر ۲۰۰ هزار تن مرغ مورد نیاز کشور است که بر این اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی کافی است.

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون قیمت هرکیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵۲ هزار تومان، مرغ گرم در عمده فروشی ۷۰ تا ۷۳ هزار تومان و خرده فروشی حداکثر ۸۰ هزار تومان است.

او نرخ هرکیلو ران مرغ با کمر را ۵۰ هزار تومان، فیله مرغ ۱۸۰ هزار تومان و سینه ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به روند جوجه ریزی‌های اخیر و مازاد تولید، مرغ کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

یوسف خانی ادامه داد: در شرایط کنونی ماهانه حداکثر ۲۰۰ هزار تن مورد نیاز کشور است که براین اساس جوجه ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوست.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که ستاد تنظیم بازار تا ۲۰ اردیبهشت یا حداکثر پایان اردیبهشت، نرخ مصوب مرغ را اعلام کند.

او با بیان اینکه خرید حمایتی مرغ به طور محدود در حال انجام است، گفت: با توجه به مازاد تولید، صادرات مرغ به بازار‌های هدف تنها راهکار تنظیم بازار است. کمااینکه از اواخر سال گذشته صادرات مرغ به بازار‌های هدف آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
قبلا مسئولی اعلام کرده بود 250 هزار تن در ماه حالا په شده است آیا قیمت گوشت قرمز پایین آمده است و یا جمعیت کم شده است و یا مواردی دیگر .خواهشا در خصوص این بازه 50 هزار تن در ماه که مصرف سالانه بعضی کشور ها است توضیح دهید (دلیل)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
این میزان 200 هزار تن در ماه بر اساس سرای هر نفر چقدر محاسبه شده است .میزان نیاز ماهیانه با توجه به اینکه اکثر مردم قدرت خرید گوشت قرمز و ماهی را ندارد و به مصرف گوشت مرغ روی آورده اند میزان مصرف ماهیانه 250 هزارتن می باشد .چرا با آمار غلط سعی در صادرات گوشت مرغ و افزایش قیمت آن در داخل دارید تازه هنوز قیمت گوشت مرغ به تعرفه تنظیمی 76000 هزار تومان رسیده است و تا الان مردم گوشت را با قیمت بالای 80 هزار تومتن خرید می کردند.اگر میخواهید صادرات انجام بدهید واحدهای مشخصی از پرورش دهندگان را تعیین و نهاده با ارز آزاد به آنان داده و سپس صادرات نیز با ارز آزاد انجام دهند (صادرات مرغ با از ترجیهی خیانت به کشور می باشد و سود آن به جیب یک عده یخاصی می رود)
آخرین اخبار