افراد از میادین مجاز دام زنده خریداری کنند

سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما به افراد توصیه می‌شود که تنها از میادین مجاز دام زنده را خریداری کنند.

امین اسدی، سخنگوی سازمان دامپزشکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت ۱۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

به گفته او، با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما به دامداران توصیه می‌شود که از دست زدن و له کردن کنه روی بدن دام اجتناب کنند و همواره نسبت به سم پاشی اسطبل‌ها با هماهنگی دامپزشکی استان اقدام کنند. همچنین افراد در کشتارگاه‌ها در هنگام ذبح از عینک، دستکش، کلاه و ماسک استفاده کنند.

اسدی ادامه داد: با توجه به آنکه میادین عرضه تحت نظارت سازمان دامپزشکی است، از این رو به افراد توصیه می‌شود که دام زنده را از میدان مجاز خریداری کنند. آنها در تمامی کشتارگاه‌های مجاز دامپزشکی حضور دارند که دام زنده را قبل و بعد ذبح نظارت کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر اجتناب مردم از مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز افزود: مردم از خرید دام زنده و گوشت کنار جاده خودداری کنند چراکه احتمال عرضه دام غیرمجاز و بیمار وجود دارد.

او گفت: افراد فروش دام و گوشت غیرمجاز در کنار جاده‌ها و همچنین کشتار غیرمجاز را به سامانه ۱۵۱۲ اعلام کنند تا همکاران سازمان دامپزشکی در اسرع وقت برخورد و رسیدگی کنند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار