مخازن سد‌های کشور ۶۰ درصد پرشدگی دارند

مجموع موجودی مخازن سد‌های کشور به بیش از ۳۰ میلیارد مترمکعب رسیده که ۶۰ درصد پرشدگی و معادل موجودی سد‌ها در مدت زمان مشابه سال گذشته است.

آخرین وضعیت منابع آبی کشور نشان می‌دهد که در سال آبی جاری تا ۲۵ فروردین، ورودی سد‌ها با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۲.۸۹ میلیارد مترمکعب رسیده است. این در حالی است که مدت زمان مشابه پارسال ۲۵.۵۷ میلیارد میلیارد مترمکعب آب وارد سد‌ها شده بود.

همچنین ارقامی که برای خروجی سد‌ها و به عبارتی آبی که برای تامین نیاز در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب رهاسازی شده است، به ترتیب برای سال گذشته و امسال ۱۴، ۶۱ و ۱۴.۵۵ میلیارد مترمکعب بوده و در این بخش اختلاف زیادی با سال گذشته مشاهده نمی‌شود. در مجموع هم موجودی سد‌های کشور به ۳۰.۰۸ میلیارد مترمکعب رسیده که معادل ۶۰ درصد پرشدگی است و از این نظر وضعیتی مشابه با سال گذشته را شاهد هستیم.

در ادامه می‌توانید گزارشی از وضعیت سد‌های مهم کشور را ببینید که در مهمترین آنها سد‌های استان تهران ۱۰ درصد کاهش موجودی را نسبت به سال قبل ثبت کرده اند. مجموع ۵ سد استان تهران تا امار منتهی ۲۵ فروردین، ۳۶۷ میلیون مترمکعب موجودی دارند که تنها معادل ۱۹ درصد پرشدگی است.

وضعیت مخازن سد‌های کشور

ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور نیز از ابتدای سال آبی معادل ۱۷۰.۲ میلیمتر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۱۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته که ۱۷۸.۱ میلمتر بارندگی ثبت شده بود کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد. در ادامه وضعیت بارندگی به تفکیک استان‌های کشور را می‌توانید ببینید.

وضعیت بارندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
از سدها باید بعنوان دریاچه مصنوعی استفاده بشه و مشکل مکش شدید آب به پایین در پشت سدها حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
باید از سدها به عنوان حوضچه های پرورش ماهی استفاده بشه
آخرین اخبار