بارش باران آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر ورود یک سامانه بارشی به استان از روز یکشنبه است.

مهدی کریمی کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی روز‌های یکشنبه و دوشنبه در استان فعال است و همراه با رگبار باران و رعد برق متناوب و تندباد لحظه‌ای است، در برخی نقاط مستعد تگرگ نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها، اضافه کرد: سیلابی شدن مسیل‌ها نیز پیش‌بینی شده و لازم است که شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه بارشی روز یکشنبه در مناطق شمالی و مرکز استان و روز دوشنبه در تمامی مناطق است.

وی با اشاره به اینکه احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای لازم است، افزود: کشاورزان نیز لازم است به توصیه کارشناسان در این باره توجه داشته باشند تا دچار خسارت نشوند.

کریمی با اشاره به دمای هوای ۲۴ ساعت گذشته ارومیه، بیان کرد: در این مدت، دمای ارومیه بین ۵ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و پلدشت با ۲۲ درجه گرم‌ترین و تکاب با ۲ درجه زیر صفر سردترین شهر بوده است.

آذربایجان‌غربی در یک هفته اخیر شاهد بارش باران و برف در برخی نقاط مرتفع بود که موجب شد تا دمای هوای استان تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد.

بارش‌ها روز گذشته قطع شد و طبق نقشه‌های هواشناسی از روز یکشنبه دوباره آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.