افزایش صادرات گیاهان دارویی از استان اصفهان به خارج از کشور

ارزش صادرات انواع گیاهان دارویی از این استان به خارج از کشور در سال گذشته حدود ۱۱ میلیون دلار بود.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به صادرات انواع گیاهان دارویی از این استان به خارج از کشور در سال گذشته گفت: ارزش صادرات گیاهان دارویی احدود ۱۱ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.


احمدرضا رییس‌زاده افزود: میزان صادرات شیرین بیان، موسیر، زعفران، باریجه و آنغوزه و انواع گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن که بخش قابل توجهی از آن را گلاب و انواع عرقیجات تشکیل می‌دهد در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار تن بود.


او تصریح کرد: آلمان، سوئد، پاکستان، عراق و برخی از کشور‌های عربی مقصد صادرات گیاهان دارویی استان اصفهان هستند و قصد داریم امسال با بهره گیری از تسهیلات ارزان قیمت به توسعه این صنعت کمک کنیم.


رییس‌زاده افزود: با توجه به ظرفیت مناسب کشت انواع گیاهان دارویی در استان در فصل‌های مختلف، در صورت حمایت بیشتر شاهد رونق تولید، اشتغالزایی، درآمدزایی و ارزآوری در این بخش خواهیم بود.


او خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در استان به کار مشغولند که مجموع تولید آنها در یک سال به ۷۰ هزار تن می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار