توسعه صادرات گیاهان دارویی اصفهان مستلزم فرآوری مناسب

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: توسعه صادرات گیاهان دارویی اصفهان مستلزم فرآوری مناسب است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: توسعه و بهبود صادرات گیاهان دارویی این استان مستلزم فرآوری مناسب و افزایش واحد‌های فعال این حوزه است.

احمدرضا رییس‌زاده با اشاره به اینکه استان اصفهان از جمله مناطق مستعد در صنعت کشت و تولید گیاهان دارویی است افزود:فرآوری مناسب و با کیفیت سبب یافتن بازار‌های جدید جلب نظر مشتریان خارجی می‌شود و باید در این زمینه بیشتر تلاش شود تا شاهد صدور بیشتر محصولات به دیگر کشور‌ها باشیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، جلوگیری از خام فروشی تولیدات را ضروری خواند و گفت: این امر مستلزم احداث و گسترش واحد‌های فرآوری و بسته‌بندی است.

او اضافه کرد: صادرات سال گذشته گیاهان دارویی استان شامل گل و غنچه گل محمدی، شیرین بیان، گلاب و عرقیات، موسیر، زعفران، صمغ باریجه و آنغوزه به خارج از کشور به وزن یکهزار و ۱۹۶ تن، ۲ میلیون دلار ارزش داشت که بی‌شک این رقم با طرح‌های مناسب و فرآوری بیشتر افزایش خواهد یافت.

رییس‌زاده با بیان اینکه ۶۰ گونه از ۸۰ گونه مورد کشت گیاهان دارویی کشور در این استان قابلیت کشت دارد، خاطرنشان کرد: استان اصفهان نسبت به دیگر مناطق رتبه پنجم سطح زیر کشت گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است.

او افزود: حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در استان فعالیت دارند که مجموع تولیدشان ۶۵ هزار تن است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.