مادورو: دادگاه بین‌المللی وابسته به لابی امپریالیستی غرب است

رئیس‌جمهور ونزوئلا دیوان بین‌المللی دادگستری را مورد حمله قرار داد و تاکید کرد که این دیوان هیچ کاری در مورد نسل‌کشی در غزه انجام نداده است.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا تایید کرد که دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد نسل‌کشی در غزه کاری انجام نداده است و به لابی امپریالیستی غربی وابسته است.

براساس گزارش المیادین، مادورو گفت: در غزه جنگی وجود ندارد، بلکه نسل‌کشی علیه مردم فلسطین است، نسل‌کشی که به‌طور زنده از شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود و هر روز زنان و کودکان را با موشک‌های بسیار دقیق می‌کشند. بیمارستان ها، کلیسا‌ها و مساجد را ویران می‌کنند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا ادامه داد: ۸۰ درصد خانه ها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌های غزه را تخریب کردند و دیوان بین المللی دادگستری چه کرد؟ هیچ، چرا؟ چون از سوی لابی امپریالیسم غرب منصوب شدند.

مادورو چند روز پیش نیز گفت که دیوان دادگستری در این برهه تاریخی هیچ کاری برای حمایت از حقوق مردم فلسطین انجام نداده است و اخلاق آن زیر سؤال رفته است. رئیس‌جمهور ونزوئلا از جامعه جهانی خواست جنایات نسل‌کشی مرتکب شده توسط رژیم صهیونیستی را محکوم و عملکرد دادگاه بین‌المللی و دیگر نهاد‌های بین‌المللی را محکوم کند.

چندی پیش پس از تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه و وقوع نسل‌کشی در این باریکه، آفریقای جنوبی علیه این رژیم به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. دیوان بین‌المللی دادگستری نیز حکم کرد که رژیم صهیونیستی باید تمام اقدامات لازم و مؤثر را اتخاذ کند تا بدون تأخیر و با همکاری کامل با سازمان ملل هر کسی که منجر به نسل کشی در غزه می‌شود را متوقف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
شما مسلمان نیستید ولی عیرت تان از اردعان بن سلمان شاه اردن امیرامارات امیر قطر رییس مصر وووو دلتان بیشتر برای مسلمانان غزه میسوزد درود برشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
غرب و شرق
آخرین اخبار