«تسهیل در نسل‌کشی» پای آلمان را به دادگاه لاهه باز کرد

نیکاراگوئه به دادگاه بین‌المللی لاهه علیه آلمان شکایت و این کشور را به دلیل حمایت نظامی و سیاسی از رژیم صهیونیستی متهم به تسهیل در نسل‌کشی کرد.

آلمان با اتهام «تسهیل نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها از طریق حمایت نظامی و سیاسی از رژیم صهیونیستی، در شکایتی که نیکاراگوئه علیه این کشور در دادگاه بین‌المللی دادگستری ارائه کرده است، مواجه است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از قضات دادگاه درخواست کرد تا اقدامات اضطراری را اعمال کنند تا برلین را مجبور به توقف تامین سلاح و سایر حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی کند.

در همین راستا سباستین فیشر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان قبل از جلسات استماع به خبرنگاران گفت: آلمان به این اتهامات پاسخ می‌دهد. ما اتهامات مطرح شده از سوی نیکاراگوئه را رد می‌کنیم.

او در ادامه مدعی شد: آلمان نه کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی و نه قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض نکرده است و این موضوع را به طور کامل در دیوان بین المللی دادگستری بررسی خواهد کرد.

نیکاراگوئه قرار است روز دوشنبه پرونده خود را مطرح کند، در حالی که آلمان روز بعد پاسخ خواهد داد. در پرونده ۴۳ صفحه‌ای ارائه شده به دادگاه، نیکاراگوئه تاکید می‌کند که آلمان کنوانسیون ۱۹۴۸ در مورد پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی را که در پی هولوکاست نازی‌ها منعقد شد، نقض می‌کند.

در این پرونده آمده بود: آلمان با ارسال تجهیزات نظامی و اکنون توقف کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA)، انجام نسل کشی را تسهیل می‌کند.

در یک پرونده جداگانه، آفریقای جنوبی رژیم صهیونیستی را به ارتکاب نسل کشی در نوار غزه متهم کرد، اتهاماتی که تل آویو قویا آن را رد می‌کند. در این مورد، دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از اقدامات نسل کشی انجام دهد. اخیرا دادگاه موضع را سخت‌تر و دستورات بیشتری را صادر کرده است که این رژیم را ملزم می‌کند دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را افزایش دهد.

نیکاراگوئه پنج اقدام موقت از جمله تعلیق فوری کمک (آلمان) به رژیم صهیونیستی، به ویژه کمک‌های نظامی و از جمله تجهیزات نظامی را درخواست کرد. همچنین از دادگاه خواست تا دستوری برای آلمان صادر کند تا تصمیم خود مبنی بر تعلیق کمک مالی به UNRWA را لغو کند. نیکاراگوئه در این شکایت اعلام کرد: حمایت آلمان از پاسخ متحدش اسرائیل به حملات اکتبر حماس برای آلمان می تواند قابل درک باشد. اما این نمی‌تواند توجیهی برای اقدامی خلاف قوانین بین المللی باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
۱۰:۴۴۲۰ فروردين ۱۴۰۳
کشتار کودکان غزه مایه ننگ بشریت است
بعد از گذشته 6 ماه و 5 روز آمریکا جنایتکار از اقدامات رژیم صهیونیستی جنایتکار در نوار غزه ناامید شده است
به خاطر تجاوزات، جنایات وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 13 هزار کودک در جنگ غزه کشته شده اند.
آمریکا جنایتکار در جنگ غزه جز کشتار دستاوردی نداشته است.
ترامپ در جمع هوادارانش در ایالت اوهایوی آمریکا گفته اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب نشوم، حمام خون راه خواهد افتاد. کسی چه می‌داند، شاید قرار است پیش‌بینی شهید ابو مهدی مهندس را همگی با چشمان خود ببینیم که گفته بود آمریکا به دست ترامپ از بین می‌رود.
رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی کشورمان، دست به قمار خطرناکی زده است‌،چرا که نقض صریح قوانین بین‌المللی در این جنایت از یک‌سو و موج محکومیت این اقدام از سوی کشورهای مختلف از سوی دیگر نشان می‌دهد همه چیز برای تأدیب سخت حاکمان شرور اسرائیل کودک‌کش آماده است و ایران بر اساس اصل قانونی ‌مقابله به مثل و دفاع مشروع حق مسلم خود می‌داند که انتقام سخت خود را از اسرائیلی‌ها بگیرد.
برای آنکه پیامدهای حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه دامن آمریکا را نگیرد، سخنگوی کاخ سفید تلاش کرد از هر‌گونه اظهار نظر درخصوص این جنایت تروریستی خودداری کند. این در حالی است که اسکای‌نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده است که تل‌آویو، واشنگتن را از این حمله مطلع کرده بود. بنابر این آمریکایی‌ها در این جنایت شریک جرم بوده‌اند و باید انتقام پس بدهند.
آخرین اخبار