امکان ساخت سازه‌های مقاوم در برابر زلزله ۴ ریشتری در بافت‌های فرسوده کوچک متراژ وجود ندارد

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: امکان ساخت سازه‌های مقاوم در برابر زلزله در بافت‌های کوچک متراژ وجود ندارد و در همین راستا باید موانع بر سر راه مالکان با استفاده از ظرفیت های مردمی برداشته شود.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری کشور با بیان اینکه  از ابتدای دولت سیزدهم  مردمی سازی را در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی ،بخش خصوصی و تعاونی به ویژه در بافت های فرسوده یکی از مهم ترین اهداف ما در این بخش بوده است که در حوزه نوسازی سعی کرده ایم این بسته های تشویقی را برای سازندگان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: به طور عمومی افرادی که در بافت های فرسوده ساکن هستند اقشار کم درآمد کشور هستند چراکه اگر درآمد مناسبی در این بخش داشتند  واحدهای خود را نوسازی میکردند بنابراین در این بخش سعی کرده ایم از طریق پرداخت تسهیلات و حمایت های لازم و ارائه بسته های تشویقی بتوانیم مردمی سازی را در این حوزه فراهم کنیم.

آیینی با اشاره به اینکه مشارکت مالکان بافت های فرسوده با سازندگان و یا بخش خصوصی که توانایی نوسازی این واحدها را دارد از جمله راهکارهای است که در این بخش در دستور کار خود قرار داده ایم افزود: متاسفانه نبود فضای اعتماد در بین مالکان بافت های فرسوده خود باعث شده که یک فضای عدم اطمینان در این بخش حاکم شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: مشارکت با مردم در نوسازی بافت های فرسوده موانع فرهنگی ، قانونی و اجتماعی وجود دارد که باید سعی کنیم تمامی این موانع را برطرف کنیم تا یک فضای اعتماد در این بخش ایجاد شود.

وی یادآور شد:  امکان ساخت واحدهای مقاوم در برابر زلزله های 4ریشتری در فضاو متراژ های کوچک وجود ندارد که این امر خود باعث می شود که سازندگان انگیزه لازم را برای ورود به این بخش نداشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
سلام
ببخشید وقتی ارز بی ضابطه بالا می رود حتی اگر پایین هم بیاد اون کارخانه و فروشنده محصول خودشون رو به قیمت بالا می دهند و دیگه کاهش نمی دهند.
خواهشاً این رو درک کنید وقتی ارز بالا می رود سیمان ۲ برابر و آهن ۲ برابر شده حالا ارز پایین هم بیاد اینها پایین نمی آید.
تو رو قرآن یه فکری به حال مصالح ساختمانی و گرانی بیش از حد اون بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
سلام منزلی داریم در بافت فرسوده تهران کوچک متراژ با همسایه شمالی جهت ساخت توافق کردیم
اما همسایه شرقی اجازه ساخت نمیدهد و شهرداری ساخت رو منوط به اجازه همسایه کرده است
لطفا قوانین را دوباره بررسی کنیددر شهر های بزگ باید از ۹ همسایه اجازه گرفته شود ایا این امکان دارد
آخرین اخبار