سامانه بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی از اوایل هفته آینده وارد استان شده و تا پایان هفته موجب بارش‌های متناوب باران می‌شود.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: رعد و برق، وزش باد و احتمال بارش برف در نقاط مرتفع و تگرگ در نقاط مستعد استان نیز وجود دارد و لازم است شهروندان تدابیر لازم را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه روند کاهشی دما نیز برای استان از هفته آینده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: هوای آذربایجان‌غربی از روز جمعه قسمتی تا نیمه ابری، همراه با وزش باد گاهی شدید و با احتمال گردو خاک خواهد بود؛ در برخی نقاط نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بارشی از استان گزارش نشده و شهرستان خوی با ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و شهرستان تکاب با مثبت ۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر استان بود.

صابری از شهروندان و رانندگان خواست در صورت تردد در محور‌های کوهستانی استان به توصیه هواشناسی و هشدار‌های صادر شده توجه لازم را داشته باشند و کوهنوردان نیز تا اطلاع ثانوی از کوهنوردی و تردد در نقاط مرتفع پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌ها توصیه می‌شود هم استانی‌ها از اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.