تهدید نتانیاهو در صورت عدم وتوی قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد که دیدار با هیات آمریکایی را در صورت عدم وتوی قطعنامه شورای امنیت، لغو خواهد کرد.

پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ۱۰ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل قرار است تا ساعاتی دیگر به رای گذاشته شود. از آنجا که روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت با این قطعنامه موافق هستند، چشم رژیم صهیونیستی به آمریکا برای وتوی این قطعنامه دوخته شده است. 

به گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت از قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت برای استقرار آتش بس فوری در غزه خشمگین است و خواستار وتوی آمریکا در این زمینه است. 

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند: نتانیاهو تهدید کرده اگر واشنگتن قطعنامه فعلی که خواستار آتش بس فوری در غزه است را وتو نکند، وی دیدار با هیات اعزامی کاخ سفید به تل آویو را لغو خواهد کرد. 

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، هیات کاخ سفید به رهبری ران درمر، وزیر امور استراتژیک؛ و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی قرار بود با نتانیاهو دیدار داشته باشند، اما اکنون نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتظر نتیجه نشست شورای امنیت برای نهایی کردن این دیدار است. 

گفتنی است پیش از این آمریکا ۳ بار قطعنامه‌های پیشنهادی از سوی سایر اعضای شورای امنیت را به دلیل درخواست اسرائیل وتو کرده بود. تمامی این قطعنامه‌ها خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
زیر گل بری نتان. چقدر تشنه قدرتی. ان شاءالله به زودی دهنت پر از خاک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
نتانیاهو ی حرومزاده
آخرین اخبار