باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مهمترین مصوبات مجلس یازدهم چه بود؟

در این گزارش مروری بر مهمترین مصوبات مجلس یازدهم خواهیم داشت.

زمان زیادی تا آغاز به کار مجلس دوازدهم باقی نمانده و وکلای ملت در مجلس یازدهم حدودا ۴ سال از آغاز به کار خود، قوانین مختلفی را به تصویب رساندند که هر کدام به شکلی زندگی بخشی از جامعه را تحت تاثیر قرار داد و در این گزارش مهمترین آنها را بازخوانی می‌کنیم.

قانون راهبردی لغو تحریم‌ها 

یکی از اولین اقدامات مجلس یازدهم در اوایل شروع به کار خود قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت بود که تجلی نقش آفرینی موثر مجلس یازدهم در ریل گذاری مسائل مربوط به سیاست خارجی و امنیت ملی بود. در حقیقت اجرای این قانون در تقویت قدرت چانه‌زنی و بازدارندگی جمهوری اسلامی در برابر فشار‌های خارجی موثر بود. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس، از این قانون به عنوان یکی از اقدامات مؤثر مجلس یازدهم و امری که تکلیف کشور در حوزه هسته‌ای و برجام را مشخص کرد، نام بردند. یکی از اهداف اصلی قانون اقدام راهبردی ایجاد اهرم فشار علیه آمریکا برای وادار ساختن آن به لغو تحریم‌ها است و در یک کلام دست تیم مذاکره‌کننده کشورمان برای لغو تحریم‌ها را پُر کرد.

اصلاح قانون انتخابات مجلس و کاهش رد صلاحیت‌ها

مقام معظم رهبری بار‌ها از جمله در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم بر پیگیری اصلاح قوانین انتخابات به عنوان یک مطالبه از مجلس تاکید کردند. نمایندگان مجلس به دنبال این مطالبه رهبر انقلاب منتظر لایحه‌ای از سوی دولت بودند، اما به دلیل تاخیر قوه مجریه و اهمیت این موضوع «طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» را با لحاظ کردن سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در دستور بررسی قرار دادند. بررسی این طرح چندین ماه در مجلس طول کشید و رفت و برگشت‌هایی بین مجلس و شورای نگهبان داشت و سرانجام شورای نگهبان این طرح ۵۷ ماده‌ای را تأیید کرد. یکی از موارد مهمی که در این قانون لحاظ شده مرحله پیش‌ثبت‌نام در انتخابات مجلس قبل از ثبت‌نام اصلی است و هدف این است که داوطلبان در مرحله پیش‌ثبت‌نام، مدارک خود را ارائه کنند و اگر در این زمینه مشکلی نداشتند، بتوانند ثبت نام اصلی را انجام دهند. این تدبیر تا حد بالایی از رد صلاحیت‌ها می‌کاهد.همچنین زمان بررسی صلاحیت‌ها از سوی نهاد‌های نظارتی مانند شورای نگهبان نیز تا حد زیادی افزایش یافت تا این نهاد‌ها فرصت کافی برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس را داشته باشند.

تصویب قانون سوت زنی

 از مواردی که از ابتدای مجلس یازدهم توسط جمعی از نمایندگان مطرح شد، طرح حمایت از سوت‌زنی یا افشاگری فساد بود که روندی طولانی را در کمیسیون قضائی گذراند. طرح حمایت از گزارشگران فساد با هدف ایجاد بستر قانونی برای نظارت مردم‌پایه، حمایت از اعلام‌کنندگان فساد و تقویت مردمی‌سازی مقابله با فساد در مجلس تصویب و با تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد.با توجه به اینکه افشاگران فساد و خانواده آنها امروزه در معرض ناامنی های شغلی و قضائی قرار دارند، بنابراین در این قانون حمایت قضایی و قانونی از آن ها و همچنین مشوق هایی برای افشاگران و گزارشگران فساد دیده شده به گونه ای که درصدی از فساد کشف شده پس از آنکه به قطعیت رسید به این افراد اختصاص داده می شود تا مشوقی برای جلوگیری از فساد باشد.

مهمترین مصوبات مجلس یازدهم چه بود ؟

ساماندهی صنعت خودرو/ طرح مالیات بر عایدی سرمایه  

یکی از مسائلی که مجلس یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود پیگیر آن بود بحث خودرو بود و بنابراین طرح ساماندهی صنعت خودرو را به تصویب رساند؛ اگرچه این مصوبه مهم چندین بار با مخالفت و اعتراض مواجه شد، اما در نهایت با پیگیری‌های رئیس مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نهایی شد. براساس این مصوبه ضمن قانونی شدن واردات خودرو، تمهیدات لازم برای ارتقای تولید داخلی در نظر گرفته شده است‌؛ در واقع هدف مجلس از تصویب این طرح این بود که که با واردات خودرو و افزایش عرضه خودرو به بازار، شاهد تعادل و ایجاد یک بازار رقابتی باشیم.همچنین یکی از مهمترین پایه‌های مالیاتی که در بسیاری از کشورهای جهان اجرایی می‌شود، مالیات بر عایدی سرمایه است. این مالیات دلالی و سوداگری در بازارهای مختلف مثل مسکن را به شدت کاهش می‌دهد و نمایندگان با پیگیری طرح مالیات بر عایدی سرمایه تلاش کردند تا راه را بر سوداگران ببندند.

الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی و تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان

براساس این مصوبه، دولت مکلف شد به منظور تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار، از ابتدای شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به صورت ماهانه تا پایان اسفندماه، نسبت به تأمین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار (به تعداد حداقل شصت میلیون نفر)، از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ ۶۰ هزار تومان برای هر یک از افراد سایر دهک­ های مشمول فوق الذکر اقدام کند. همچنین در این قانون رتبه بندی، معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای و تجربه خود در رتبه های پنجگانه به ترتیب آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می گیرند. همچنین فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان بر مبنای امتیازات ناشی از معیارهای شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه ای و تجربه انجام می شود.

تصویب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده 

یکی از کارکرد‌های مثبت و غیرقابل انکار مجلس یازدهم تصویب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بود که پس از هفت سال از نخستین اعلام وصول خود در مجلس نهم، سرانجام با همت نمایندگان مجلس یازدهم به‌تصویب رسید. با وجود خطر قریب‌الوقوع سالمندی و کاهش جمعیت کشور این طرح را می‌توان نقطه عطفی در کارنامه مجلس یازدهم تلقی کرد. البته چندی پیش زهره سادات لاجوردی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگویی متذکر شده بود که تا پایان سال ۱۴۰۱، از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه مربوط به قانون جوانی جمعیت، هیچ بودجه‌ای برای اجرای این قانون تخصیص نیافته است که این امر بیانگر این است که دولت باید همپوشانی بیشتری برای تحقق مصادیق چنین طرح‌هایی با مجلس داشته باشد.

مهمترین مصوبات مجلس یازدهم چه بود ؟

اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز/ قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار 

اصلاح قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا ازمصوبات مهم مجلس یازدهم تلقی می‌شود و در قانون قبلی، مبارزه با قاچاق ارز متمرکز به کالا بود اما در قانون جدید به جلوگیری از قاچاق ارز توجه جدی شده و رمزارزها را هم شامل می‌شود. نمایندگان مجلس مدعی هستند این قانون، موجب نظم‌دهی به فرآیند ورود و خروج ارز در کشور خواهد شد. براساس این قانون، تمام صادرکنندگان کالا و خدمات مکلف به ارائه تعهد بابت برگشت ارز حاصل شدند.همچنین یکی دیگر از قدامات مهم دیگر وکلای ملت در این دوره تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود. در این قانون روند صدور مجوزهای کسب‌وکار آسان شده به‌ نحوی که اگر هر یک از مراجع صدور مجوز در موعد مقرر در درگاه ملی مجوزهای کشور، پاسخ درخواست‌کننده مجوز را اعم از قبول یا رد اعلام نکند، به‌منزله موافقت درنظر گرفته‌شده و مجوز موردنظر از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور به‌طور خودکار صادرشده و در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. همچنین وضع هرگونه محدودیت و مانع در مسیر صدور مجوز خارج از چهارچوب این قانون ممنوع است.

قانون اصلاح قانون صدور چک و جهش تولید مسکن

در این قانون اصلاحاتی درباره صدور چک پیش بینی شد. از جمله اینکه صدور و تحویل چک‌های تضمین شده توسط بانکها به مشتری، صرفاً از طریق سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک (صیاد) امکان پذیر است. این سامانه به هر برگه چک، شناسه یکتا اختصاص داده و بانک مرکزی موظف است امکان استعلام اطلاعات چک تضمین شده را برای گیرنده فراهم کند .همچنین با تصویب قانون تسهیل‌گری برای ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال یکی دیگر از مصوبات مهم مجلس بود .در این قانون دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی ملزم به واگذاری رایگان و تحویل فوری اراضی دولتی برای ساخت مسکن شده اند وعلاوه بـر پیش بینی ۳۰ درصد تخفیف در هزینە صدور و تمدید گواهی پایان کار ساختمان‌ها، اعتبار لازم ساخت مسکن از بانک‌ها و سرمایه‌های مردمی از طریق بازار سرمایه تامین شده است و با ایجاد امکان پیش خرید مصالح ساختمانی از بورس کالا، قیمت ساخت مسکن پیش بینی پذیر خواهد بود.

نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور و نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس

یکی از قوانین مهم وضع شده در مجلس یازدهم که امسال اولین سال اجرا شدن آن بود نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور بود بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس در ۱۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مصوب کردند که قانون تغییر ساعت ملغی شود و دولت مجاز به تغییر ساعت رسمی کشور نباشد. همچنین نمایندگان مجلس سال گذشته قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس را مصوب کردند که یکی از اقدامات مهم و سازنده نمایندگان مجلس یازدهم بود. طبق این قانون انتصاب کسانی که خود، فرزندان یا همسرشان تابعیت مضاعف دارند، در مشاغل و پست‌های حساس ممنوع است.

مهمترین مصوبات مجلس یازدهم چه بود ؟

اصلاح ساختار بودجه و بانکداری اسلامی 

اصلاحات ساختاری بودجه از جمله توصیه‌ها و راهبرد‌های مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بوده است که مجلس یازدهم برای تحقق این مسئله، «طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور» را تدوین و سپس تصویب کرد. همچنین بسیاری از مشکلات اصلی اقتصاد ایران مانند تورم بالا، ریشه در اشکالات نظام بانکی دارد و امکان رفع این مشکلات بدون اصلاح قوانین اصلی بانکی کشور وجود ندارد. در همین زمینه، کمیسیون اقتصادی مجلس «طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران» را به تصویب رساند که کلیات این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب رسید که می‌تواند زمینه را برای بانکداری بدون ربا فراهم کند.

تصویب طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق سربازان

از دیگر اقدامات مجلس یازدهم در حوزه معیشت، توجه به موضوع مطالبات بازنشستگان بوده است. با وجود محدودیت‌های مالی دولت، مجلس یازدهم در سال ۱۴۰۰ تلاش‌هایی برای اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری را کلید زد و همچنین اقداماتی برای همسان‌سازی دریافتی این قشر را با کارکنان دولتی هم‌تراز تصویب کرد که طبق آن دولت موظف است هرسال رقم افزایش حقوق بازنشستگان را بیشتر از کارکنان دولت در نظر بگیرد، به‌گونه‌ای که طی سه سال اول برنامه هفتم توسعه، دریافتی این قشر به ۹۰ درصد دریافتی کارکنان دولتی هم‌تراز برسد. همچنین مجلس مجلس یازدهم در سال ۱۴۰۱ مصوبات گوناگونی را به‌منظور بهبود معیشت سربازان و همچنین کمک به کاهش تعداد مشمولان غایب به تصویب رساند که طبق آن افزایش حداقل ۶۰ درصد حقوق برای سربازان مجرد و حداقل ۹۰ درصد حقوق برای کادر رسمی صورت گرفت و به‌طور کلی قرار شد حقوق مشمولان متناسب با حقوق کارکنان نیرو‌های مسلح کشور تعیین شود. حداقل حقوق برای سربازان ۵ میلیون تومان مصوب شد و همچنین طرح معافیت برای مشمولان بالای ۳۰ سال سن که دارای دو فرزند یا بیشتر نیز در مجلس به تصویب رسید. آنطور که نمایندگان مجلس می‌گویند، در دوره مجلس یازدهم حقوق سربازان وظیفه ۱۲ برابر شده است.

کاهش دوران خدمت سربازی به چهارده ماه

همچنین چند روز قبل با موافقت شورای نگهبان مدت زمان خدمت سربازی به چهارماه کاهش یافت که این قانون نیز یکی از دستاوردهای مهم مجلس یازدهم است بر اساس این طرح همچنین مشمولان بالای ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتراز حضور در سربازی معاف می‌شوند.

مهمترین مصوبات مجلس یازدهم چه بود ؟

تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی

در حوزه مالیات نیز نمایندگان خانه ملت قوانین را برای بهبود شرایط تصویب کرده‌اند، ازجمله قانون مالیات بر خانه‌های خالی با هدف جلوگیری از احتکار مسکن و عرضه آن به بازار اجاره تصویب شده است. در بخش مالیات‌ها و ابزارهای تنظیمی نیز کارشناسان تاکید دارند با وجود تلاش‌های گسترده این طرح موفق نبوده است؛ چراکه مالیات بر خانه‌های خالی گرچه پایه مالیاتی ضروری است اما پایه اصلی نبوده و بهترین پایه مالیاتی برای مسکن مالیات بر ملاکی (مالیات سالانه بر همه املاک) بوده و پس از آن نیز مالیات بر عایدی سرمایه جزء پایه‌های مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۵:۳۱ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
میدونید اگه میانگین حقوق بازنشستگی 7سال آخر کاری باشه چه بلایی سر کارگران میاد کشوری که تورمش همه ساله بطور میانگین 30درصد به بالاست چی میشه. تصور کنید حقوق 7سال قبلتو با امسال جمع کنی وبعد تقسیم بر 2 کنی اونوقت اگه قانون حداقل دستمزد لغو بشه حقوقی که میگیری تقریباً صدقه ماهانه میشه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
شیر خشک با کد ملی
مالیات فقط مردم اونم 10 درصد
فریز کردن پول مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
بیچاره تر شدن کارگر و امسالم با این حقوقا کسی دیگه کارگری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
کارگر بدبخت 35 سال باید باباششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششش در بیاد سرما گرما اخرشم بیفته بمیرههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
این نمایندگان که جایشونننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن درد نمیگیرههههههههههههههههههههههههههههه نشستنننننننننننننننننننننننننننننننن در مجلسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس هییییییییییییییییییییییییییی طزززززززززززززززززززززززززززز میدنننننننننننننننننننننننننننننن خبر حال مردممممممممممممممممممممممممممممم بدبخت که ندارننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن مردم تو افتاب سوزان کار کن عرق بریزن ی عدهههههههههههههههههههههههههه هم خوششششششششششششششششششششششششششششششش بگذاروننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
تو هم مسئول شو فقط دزدی یاد بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
در بدر کردن کارگراننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن با افزایشششششششششششششششششششششششششششش سنننننننننننننننننننننننننن بازنشستگیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
پرداختی حقوق ها برابر شفافیت وعدالت اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
دربه‌در کردن کارگران و افزایش سن بازنشستگی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
باسلام.
دوسال است که دولت محرومان عیدی به مستمری بگیران که معادل یک ماه حقوقشان یعنی ۷۰۰هزارتومن برای خانواده دو نفره است را پرداخت نمی کند.این روهم ب کارنامه دولت رییسی و مجلس یازدهم اصافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
اون مجلسی که موقع گرون شدن گوشت ومرغ به جای تذکر به دولت داشت قانون حجاب تصویب میکرد یا اون مجلسی که جرات حرف زدن درمورد ترک بازیکنان تیم عربستانی از ورزشگاه اصفهان را نداشت اون مجلسی که میدونست دولت داره تعرفه اینترنت بی کیفیت فیلترشده را افزایش میده این مجلس هیچ کار مفیدی نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
بدبختی و فلاکت بیشتر برای مردم

و دیگر هیچ

مجلس بی خاصیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
یعنی باز ساعت بردن جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
البته ک سقف سن بازنشستگی یادتون رفت
لطف کردن ک ۳۵ سال کار کن اما تو بازنشستگی حقوق ۳۰ سالت رو بگیر
و از اون بدتر ک سالهای آخرت رو مفتی کار میکنی
حقوق بازنشستگی میانگین ۲ سال آخر میشد اما الان میانگین ۷ سال اخر
خیلی ظلمه واقعا
تو ک ۳۵ سالش کردی حداقل همون میانگین ۲ سال رو لحاظ میکردی تا ۵ سال از ابتدای خدمتت کم بشه اما نکردی
چون کارگر برات مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
طرح تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکاری چ شد
Austria
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
تصرف باغ هاي شمال تهران با جعل امضا.
Iran (Islamic Republic of)
د
۲۱:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
امیدوارم ی فکر اساسی در دوره جدید برای تعطیلات پایان سال شود زمان زیاد تعطیلی به صلاح کشور نمی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
به صلاح کشور یا خودت ؟ تو که اینقدر به فکر کشوری خیلی چیزها هست که به صلاح کشور نیست حالا چسبیده به چند روز تعطیلی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
خوب سوت زدند

طرف گفت امضام جعل شده رفت پی کارش ؟؟؟؟!!!!

سوتی که با ی کلمه باطل بشه به چه دردی می خوره ؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
امضا من یه نقطه هست لطفا باغ و... کمتر بنامم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
باسلام لطفاً سریعا به فکری به حال نیروهای شرکتی اداره های دولتی بردارید بنده با 19سال سابقه کار واداشتن 4 فرزند زیر20 سال هنوز با شرایط شرکتی کار میکنیم تو رو خدا عمر ما که دیگه رفت
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
ایثارگران عزیز هیچوقت این مجلس رو نخواهند بخشید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
فقط یک درصد خودروهای تولید داخل و وارداتی را به ایثارگران اختصاص داده اند ، اشتباه نکنید آنهم در قبال پرداخت وجه خودرو و...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
بابا جناب ایثارگر محترم علاوه بر خودت تمامی فرزندانت بدون امتحان و آزمون استخدام ادارات مختلف شدند و ثمره استخدام آنها تورم و گرانی ،رنج و آلام مستضعفان شد و عقب ماندگی کشور .

بازهم چیزی مونده که به شما بزرگوران عطا نشده باشه ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
این مجلس به درد هیچ قشری ب اندازه ایثارگر خوب نبود
Iran (Islamic Republic of)
کارگر فوق لیسانس
۲۳:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
آزمون جدا سهمیه جدا استخدامی جدا حذف شرایط اختصاصی برای خانواده ایثارگران ثبت نام خودرو انواع واقسام وام تسهیل گری کار راه انداختن بیمه تکمیلی رایگان سهام دی و ... اعطای هدیه در زمان ها ومناسبتها و.....دیگه چی میخاین!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
خودرو رانتی و پاداش میلیاردی برای خودشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
فقر وفلاکت برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
سلام . تو را به قرآن اجاره خانه مادرم نمیتونه بدهد و من نیز نمیتوانم کمکش کنم ومستمری بازنشستگی که مادرم میگیره را چرا اضافه نمیکنند.یارانه مادرم که اجاره خانه نمیتونه بده .هم واریز نکردن????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
خیلیها بعد یه عمر زحمت با چند سر عاعله همان هم ندارند برو خدا رو شکر کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مهمترین ها طرح مزخرف کالابرگ و طرح زورگویی و صیانت و نابود کردن قشر ضعیف و متوسط و...خیلی زحمت کشیدن از بس شبانه روز خدمت کردن از بی خوابی ورم معده گرفتن بنده خداها وای بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
حقوق نجومی شاسی بلند سفر های خارجی اقامت فرزندان و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مهم ترین مصوبه رو نگفتید
بالا بردن سن بازنشستگی
طرح صیانت
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
تنها مصوبه هایی که به نفع مردم بوده فقط کاهش خدمت سربازی و تغییر نکردن ساعت کشوره بقیه همه دزدی از جیب مردم بوده داغون ترین مجلس و بیکار و بی بخار ترین مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
سلام ، لطفا درمورد طرح رتبه بندی معلمین بازنشسته اول مهر ۴۰۰ هم رسیدگی شود باتوجه به مصوب قانون مجلس از امتیازات ورتبه برخوردار گردیده ولی تاکنون از رتبه واحکام آن درحکم بازنشستگی بهر ه مند نشده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
پس ما چقدر ناشکریم .

این همه خدمت کردن پس چرا ما نمی بینم.

کاش کمی خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
همراهی در فساد .دزدی های سازمان یافته دنا پلاس حقوق نجومی رانت خواری و... خداییش خیلی مجلس سنگینی بودن
سیسمونی ترکیه خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
بیچاره نیروهای شرکتی و پیمانکاری وخانوادهاشون ؟! طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟! خخخخخخ
United States of America
ناشناس
۰۳:۲۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
۲۰۰۰ تا نیروی ایثارگر مشغول خدمت رو تبدیل وضعیت نکردن تو میخوای ۲ میلیون نیروی شرکتی رو که یک میلیونش خونه نشستن فقط بیمه رد میشه براشون رو تبدیل وضعیت کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا کار برا ملت انجام نمیدن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
خداروشکر کنسل شد تموم شد رفتن همشون.
مطمئنم مجلس جدید بهترین مجلس میشه و تمام مصوبات ناحقی که تصویب شده رو لغو و مجدد بهترین قوانین رو تصویب میکنا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
واقعا یکی نیس بگه اگه تبدیل وضعیت نیست برا هیچکس نباشه چرا و با کدام قانون میثم لطیفی تبدیل وضعیت شد تا در سمت بماند و مهمتر اینکه چرا این همه جوان با سابقه 15سال به بالا رو مانع شد تا تبدیل وضعیت نشن. وقتی مجلس تصویب کرد شورای محترم نگهبان تصویب کرد چه دلیلی برای رد کردنش بود که مجمع تشخیص چوب لای چرخ کرد. آیا دوراز ذهن هست که همه دارن از پیمانکار روزی میخورن و این روزی از کسورات همین نیروهای بدبخت شرکتی تامین میشه. پس چرا هیچ قانون برای ایثارگران نبود که مانع تراشی بشه جناب لطیفی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
میثم لطیفی پارتیش رئیس جمهوره منتصبه

خودت را با کی مقایسه می کنی ؟؟؟!!!

با بزرگترین مافیا یعنی جناب میثم لطیفی ؟؟؟!!!

اشتباه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
درود
خدمات خوبی عرضه شده است.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
روند جهانی شدن را در کشور تسریع بخشید و پولدارها را پولدارتر و فقرا را فقیرتر کرد بطوریکه از این عمل آقایان دست اندرکاران صندوق بین المللی پول و بانک جهانی مات و مبهوت ماندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
افزایش مالیات ها
افزایش سن باز نشستگی
بی تفاوتی نسبت به موضوع کرونا و تولید واکسن
همکاری و همدستی با مافیای خودرو برای گران کردن و جلوگیری از واردات خودرو و گرفتن شاسی بلندها
بی تفاوتی نسبت به افزایش قیمت و بنزین
بی تفاوتی نسبت تورم چند صد درصدی در چند سال اخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مهمترین مصوبه گرانی بود و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
لایحه حجاب مهم بود که بیش از یک سال و نیم بلاتکلیف مونده
Germany
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
حجاب مصوب نشده

این خبر درباره مصوباته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
طرح ساماندهی کارکنان چی شد همش مال قبل انتخابات بود جمع کنین این مسخره بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
چرا افزایش سن بازنشستگی رو ننوشتید؟ متأسفم خبرگزاری باید بی‌طرف باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
پس چرا تصویب تغییر وضعیت کارکنان رو نگفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
تمام قوانینی که تصویب کردند فقط به نفع دولت وبرای درآمد زایی بیشتر دولت بود البته از جیب ملت. البته بعض قانون ها هرچند معدود به نفع جامعه بود. بزرگترين ضربه را ازاین مجلس کارگران و کشاورزان خوردن با قانون افزایش سن بازنشستگی و انتخاب وزیر نا لایق کشاورزی که نمیتونه حتی قیمت گندم مناسب تعیین کنه البته اونهم بفکر دولته نه کشاورز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
حرف الکی نزن. اون دنیا باید جوابگو باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
خیلی خوب است که انسان قبل از هر اظهار نظر ، کمی فکر کند !
اگر این حرف شما درست باشد ، آن در آمد بیشتر دولت صرف چه خواهد شد ؟!
حقوق کارمندان دولت ؟
عمران و آبادانی ؟.........؟!!
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
اون دنیا تو باید پاسخگو باشی که از ظلم رو ندیدی و طرف حق رو نگرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مردم

4200. ، 4200 زمین بیت المال به نامشون می کنند ،رانت دنا پلاس و ساسی بلند می گیرند ،حقوق 179میلیونی برای خود تصویب می کنند نمی گی اون دنیا باید جوابگو باشند ؟؟؟؟؟!!!!

ولی اون فردی که حرف حق را زده می گی اون دنیا باید پاسخگو باشه ؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
در جواب 13:13

باید گفت صرف حقوق 179میلیون نمایندگان و حقوق نجومی وزرا و دستگاههای برخودار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
در جواب 13.13 باید گفت کجای اسلام محمدی گفته ازحق قشر زحمت کشیده مثل کارگر و کشاورز بگیرن تا یک گروه دیگه که از بیت المال حقوق میگیرند بیشتر سهم داشته باشند. توی میدونی حق الناس چیه میدونی یک کیسه کود شیمیایی رو در عرض یک سال دوبرابر قیمت برا کشاورز حساب کنند وبذر بی کیفیت به کشاورز دادن وبعد برداشت گندم به دولت تحویل بدی وبعدچند ماه بهت چندرغاز بدن ونتونی قسط بدی وهمون بانک دولتی جریمه دیرکرد بدی یعنی چی. میدونی کارگر چنددرصد حقوقشو بیمه میده تا در آینده بتونه آرامش داشته باشه خود کارگر چه عرض کنم چون بعد از بازنشستگی عمری نمیکنه اونوقت دولت پول اینارو بیاره بده برای عمران و آبادانی یا یه عده خاص به نون ونوایی برسن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
از همه مهمتر یه ساله شدن سربازی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مهمترین هاشون. افزایش سن بازنشستگی ( ب ضرر مردم ) و افزایش مالیات قشر ضعیف. قانون هایی که بر روی اینترنت و فیلتراسیون انجام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
به خدا قوانین که میگین خیلیاش لق دق اجرا شد.رتبه بندی آقایان گفتم از مهر۱۴۰۰ پرداخت میشه ولیاز۴۰۱ وگفتن نفری ۴۹۰۰ اضاف میشه ولی واسه سابقه پایینها۱۶۰۰ وسال آخریها نهایتش۳تومن اضاف شد وباشروع بازنشستگیشون مجدد حدف شد.

افزایش حقوقهارو هم همیشه این مجلس و این دولت نصف تورم اضاف کردن نمونش افزایش۴۰۲ بود ک ۲۰ درصد اضاف کردن در مقابل تورم اسفندماه حداقل ۴۲درصد اعلامی از سوی مرکز آمار.و هرسال قدرت خرید کارگر وکارمند کاهش پیدا میکنه ولی سرمایه دار و درال وبازاری واسشون فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
فعلا که سرمایه دارها سوخته شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
با قانون واردات خودرو خیلیم خودرو وارد شد???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مبارزه با
مقابل با اختلاس و رانت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
هیچکدام از این مصوبات عملی نشده، بهتره کمی هم از خطایای این مجلس بگوییدـ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
شفافیت تصویب کرد. اصلاح قانون بانک مرکزی تصویب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مهم ترین اتفاق این بود و برای مردم روشن شد که نمایندگان را که مردم انتخاب می کنند در مجلس به ضد مردم و به نفع دولت و خودشان کار می کنند نمونه اش شفافیت در مجلس که تصویب نشد ۵ سال بیمه به بیمه گذاران تحمیل شد گرانی های به بار آمده از طرف دولت و مسولان مجلس کاری نکرد و هزاران فقط شاسی بلند گرفتن و آخرت خود را فروختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
اولا که حرف... نزن دوما شفافیت تصویب شده سوما بیمه کار درست بود چهارما گرانی ها نتیجه رای احساسی و کنسرتی و امدنیوزی تان است پنجما قضیه خودروی شاسی بلند هم اثبات نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
هیچی حرف مفت زدن و گرانی گرانی و گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
رای آمدنیوزی یادت نره
Germany
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
دست رو هرچی گذاشتن خرابترش کردن
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۰۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
بالا بردن سن بازنشستگی که در بعد کارگری ان اثبات نظریه مارکس بود که نتیجه ان به بردگی بردن طبقه کارگر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مالیات بر عایدی سرمایه یعنی خرید و فروش خودرو و مسکن و زمین دوم رو با تعرفه ۸۰ درصد اجرایی کنید

ممنوعیت خرید و فروش طلا و ارز رو اجرا کنید قول میدم ظرف یکماه قیمت دلار و طلا به زیر ۲۰ هزار تومن و هرگرم زیر ۱ تومن میاد

۳۰ میلیارد دلار ارز خانگی داریم با ۳۰۰ تن طلا
هیچ کشوری در کره زمین قادر نیست بااین حجم از طلا و دلار خانگی با تورم و کاهش پول ملی مقابله کنه


اینا اگه سمت تولید بره هم بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده میشیم هم ارزش پول ملی افزایش پیدا میکنه
ارزش فعلی طلاهای خانگی ۱۶ تریلیون دلاره.دوبرابر اقتصاد فعلی آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۴:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
خانواده خودت آمریکاست یا اروپا ما مردم تا ته پریم از ناعدالتی و تبعیض و گرانی و بیکاری .... از جیب مسئولین که حساب بانکی به نام ندارن خانه به نام ندارن ماشین به نام ندارن .. مایع بزارین دشمنان ملت همدستان دشمنان خارجی هستن که مسئول شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
طرح های خوب زیاد بود افزایش سن بازنشستگی اولین ببینید مردم چقدر راضین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مهمترین مصوبات مجلس یازدهم ، برخورد قاطع با رانت خواران، مفسدین ، برخورد با کسانی که اقتصاد و بورس را نابود کردند . برخورد با زمین خواران ، برخورد با رشوه و پارتی بازی . برخورد با مسببین و عاملین تورم و گرانی و ......
مجلس واقعا" سنگ تمام گذاشت. شبانه روز کار کرد. نمایندگان خواب به چشم نداشتند !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
جعل امضا .چای دبش.دلار ۶۰تومنی،افزایش سن بازنشستگی ،تحریم،گفتن الله اکبر در مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
رای کنسرتی یادت نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
یه طرح ساماندهی کارکنان رو نتوستید انجام بدین
۳۹۰ نفر زورش به ۱۲ نفر نرسید
شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مشکلات طرح باید برطرف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
اگر دقت کنید ، متوجه خواهید شد که در حوزه کشاورزی و زیر بخشهای آن اقدامات پویا و اساسی صورت نپذیرفته و.....
در حالیکه ما معتقدیم کشاورزی محور استقلال است و....!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
صورت پذیرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
دقیقا همین طوره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی ، بسیاری از قوانین مصوب مجلس به دلیل نداشتن آئیننامه اجرایی بلا اقدام باقی میماند و.....!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مجلس بیکفایت اشرافی در این چند دهه کاری جز مصوبات نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
اون دنیا باید پاسخگوی تهمت هات باشی
Turkiye
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
شما به فکر خودت باش که چشات رو بستی سمت ظلم رو گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
هرگونه دریافت اجاره و فروش مسکن بدون مشخص بودن سند رسمی ملک و قرارداد و پرداخت مالیات صاحب خانه را جرم و پولشویی اعلام کنید و حساب های بانکی دریافت کننده را توقیف و فرد را مجازات مالی و مالیاتی کنید و فرد افشا کننده را پاداش دهید تا اتمام قرارداد غیر رسمی، مستاجر بماند و یا از فروشنده غیر رسمی، خسارت بگیرد. با افزایش مالیات سنگین برای صاحبان تعداد بیش از سه خانه خالی یا حداکثر به تعداد فرزندان به علاوه دو خانه خالی، در شهری که ساکن هستند از احتکار خانه جلوگیری کنید. برای کسانی که بیش از سه خانه یا حداکثر به تعداد فرزندان به علاوه دو خانه در شهری که ساکن هستند اجاره داده اند به عنوان صنعت اجاره خانه رفتار کرده و قوانین مالیاتی تجاری ایجاد کنید. شهری که ساکن نیستند هم بیش از یک خانه خالی یا اجاره ای از مالک مالیات تجاری بگیرید. بانک ها را هم اگه می تونید از نگه داری املاک، خارج کنید و مالیات تجاری برای فروش خانه از بانک ها بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
شفافیت حقوق و استخدام ایران خودرو وسایپا را برقرار کنید ، شفافیت و نظام حقوق دهی صنایع را مشخص کنید ، حق سهامداران را از صنایع بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
با ریشه های کم کاری و عقب ماندگی خود خواسته توسط نفوذی ها برخورد کنید .فاسدان پیر و ملاکی که دنبال نابود کردن نیروی جوان و افزایش ناکامی در استان ها هستند و فکر می کنند خوانین و صاحب حق های پولدارند را کنار بزنید . حلقه های علمی و صنعتی در استان ها ایجاد کنید تا جوانان کار و شغل و شکوفایی پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مشخص کنید استخدامی های دولت چند درصد رای ندادن . مشخص کنید بین قسمتهای مختلف دولت آمار رای ندادن چگونه توزیع شده است . چند درصد از دولتی هایی که رای ندادن جزو نفت و بانک و شرکت های دولتی هستند به تفکیک آمار درصدشان را مشخص کنید . مردم حق دارند بدانند چه درصدی از کارمندان دولت بی میلان به جمهوری اسلامی هستند . از کدام وزیر و زیر مجموعه اش باید طلب کار باشیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
به امید اینکه حقوق های صد میلیونی ناحقی که نا اهلان رانتی میگیرند سرطان بشه برای خودشون و بچه هاشون ، ان شاء الله سودای میلیاردی بازار های بیت کوین و رمز ارز خارجیشون که مالیاتش رو هم نمی دند سرطان شه برای خودشون و بچه هاشون، بیت کوین سلاح انتخابات امریکاس برای نابودی اقتصاد ایران و کشورهای درحال توسعه . به امید شفافیت نفت و بانک ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
امیدوارم این تهمت هات بلای جونت نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
وقتی میگن وزارت نفت را شفاف کنید منظور این نیست بگید بکی فروختید و چه جوری فروختید ! منظور اینه که حقوق میادین نفتی ایران را پیگیری و اعلام کنید . حقوق و مزایا و عملکرد مدیران برای پیشرفت صنعت و علم نفت را اعلام کنید . حساب های غیر متصل به خزانه چه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
برو سایت ببین
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۰۸:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟ این طرح که از همش مهم تر بود.خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
زلزله خرم آباد لرستان لرزاند ...
آخرین اخبار