دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دلیل عمده جاماندگان از تحصیل فقر نیست

قاسمی‌پور گفت: همه جاماندگان از تحصیل به‌دلیل فقر از تحصیل جا نمانده‌اند، چون موارد دیگری هم وجود دارد.

شیوا قاسمی‌پور دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره جاماندگان از تحصیل گفت: وزارت آموزش و پرورش برای جاماندگان از تحصیل حدود دو سال پیش یک سامانه‌ای طراحی کرد که براساس آن جاماندگان از تحصیل شامل یک مورد خاص نمی‌شوند و شرایط خاصی مثل فوت، جابه‌جا شدن منزل، شرایط اقتصادی، جابه‌جایی مدرسه و ... دارد.

وی اظهار کرد: در این سامانه وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش مجلس تاکید دارند که دلایل جاماندگان از تحصیل را بررسی کنند و برای بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان اقداماتی را انجام دهند.

نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس بیان کرد: این سامانه کاملا به‌روز است و تمام اطلاعات استان‌ها حتی نام دانش‌آموزان، آدرس و مشخصات کامل را دارد و اینجاست که آموزش و پرورش باید برای آن اقدامات اجرایی انجام دهد که جاماندگان بتوانند به تحصیل بازگردنند یا اصلاحاتی که لازم است انجام شود.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: همه جاماندگان از تحصیل به‌دلیل فقر از تحصیل جا نمانده‌اند، چون موارد دیگری را در نظر گرفتند و دلیل عمده جا ماندن از تحصیل فقر نیست.

قاسمی‌پور تصریح کرد: برای سال آینده هرچه تعداد کمتر باشد برای کشور و وزارت آمروزش و پروش عواقبش کمتر است و باید تلاش شود که بازمانده از تحصیل نداشته باشیم، چون باید برای جاماندگان از تحصیل تلاش شود و سامانه‌ای که به نام شهید طراحی شده می‌تواند بچه بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
۹۰% مقصر دانش آموز و والدینن نه بی پولی
آخرین اخبار