نظارت ۳۱ تیم بازرسی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در قزوین

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین گفت: ۳۱ تیم نظارتی در استان وجود دارد که ۱۴ گروه به صورت ثابت و مابقی به صورت سیار بر عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

امین جوادی معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین گفت: نظارت‌های بهداشتی از ۱۹ اسفند امسال تا ۲۲ فروردین ماه سال آینده و در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان، تشدید می شود و بازدید‌های میدانی به صورت روزانه از ساعت ۸ تا ۲۰ از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: نظارت بر فعالیت و بهداشت کشتارگاه‌های استان که به طور معمول از شب تا صبح فعالیت دارند نیز به صورت شبانه روزی انجام می‌شود تا گوشت با کیفت به دست مردم برسد.

جوادی با بیان اینکه نظارت‌ها در تامین سلامت، حتی در زمان بارگیری و حمل فرآورده‌های خام دامی از ناوگان نیز انجام می‌پذیرد، بیان کرد: اگر مشکلی در دما و شرایط بهداشتی فرآورده باشد، برخورد و در مواردی هم منجر به پلمب واحد صنفی خواهد شد تا جایی که طی یک هفته اخیر نیز یک واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در قزوین پلمب شد.

این مسئول با اشاره به اینکه بازدید کارشناسان دامپزشکی براساس شیوه نامه و یا آیین نامه‌های اجرایی نظارت بهداشتی انجام می‌شود، افزود: بر همین اساس نیز بازدید‌های میدانی از سوی این اداره صورت می‌پذیرد.

به گفته وی، شهروندان قزوینی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را جهت رسیدگی و پیگیری به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین گفت: شهروندان همچنین در خرید گوشت‌های قرمز بسته بندی شده، به تاریخ تولید و انقضای آن و در صورت خرید فرآورده‌های مرغی، به کد بهداشتی آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.