تعیین ۲۴ مرکز برای خرید گندم و کلزا در قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تعیین ۲۴ مرکز (۲۰ مرکز گندم، چهار مرکز کلزا) برای خرید محصول گندم و کلزا در استان خبر داد.

محمدحسین عطایی  رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آغاز خرید تضمینی گندم از نیمه دوم خردادماه آغاز شده و پیش بینی می‌شود ۲۵۰ هزار تن گندم در ۲۰ مرکز گندم، چهار مرکز کلزا استان خریداری شود.

وی با بیان اینکه مراکز خرید فاقد کیفیت فنی و استاندارد از لیست مراکز حذف خواهند شد، اضافه کرد: خرید کیفی گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و راهبردی در تامین امنیت غذایی باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.

عطایی ادامه داد: جداسازی گندم سن زده از گندم سالم در مراکز خرید به عنوان نخستین نقطه تحویل باید به درستی و با دقت انجام شود و در زمان خرید گندم نیز با رصد مرز‌های استان از خروج گندم جلوگیری شود.

این مسئول با بیان اینکه در سال زراعی جدید سه هزار و ۶۹۹ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت کلزا رفته است، ادامه داد: توسعه کشت دانه کلزا برای خودکفایی کشور در تولیدات داخلی باعث شده تا حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای خرید این محصول تقویت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: به منظور مدیریت دایم و حل مشکلات احتمالی خرید، لازم است کمیته‌ای هفت نفره متشکل از نمایندگان استانداری، اداره کل غلات و سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تشکیل شده و بر فرآیند‌ها نظارت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.