افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی در قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۴۳ میلیون قطعه جوجه ریزی سال گذشته در استان انجام شد که نسبت به سال‌های گذشته با رشد ۴۰ درصدی همراه است.

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین  در نشست ستاد تنظیم بازار و کارگروه امنیت غذایی استان قزوین گفت: سال گذشته ۳۹۰ واحد مرغداری در استان فعالیت داشت که به طور میانگین هر واحد ۴.۳ مرتبه جوجه ریزی داشته است.

وی اضافه کرد: نیاز به مصرف مرغ در استان قزوین بالا رفته است، تا جایی که در اسفندماه سال گذشته ۱۵۹ هزار تن تولید شد که بالاترین میزان مصرف را در سال گذشته داشت.

عطایی به توزیع کالا‌های اساسی مرغ و گوشت منجمد در استان اشاره کرد و گفت: در سال جدید ۴۱ تن مرغ منجمد و ۵۵ گوشت قرمز منجمد توزیع شد که این روند با تفاهم نامه جدید با فروشگاه‌های کشور افزایش می‌یابد.

این مسئول تاکید کرد: با افزایش هم افزایی دستگاه‌ها دراستان قزوین، مشکلات توزیع کالا‌های اساسی در بازار کاهش یافت که البته جای دارد از زحمات و پشتیبانی بسیج، اصناف، تعزیرات، صمت و سپاه در آرامش بازار تشکر کنم.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، جوجه ریزی سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در ماه همچنان ادامه دارد که همین موضوع باعث شده تا سال گذشته جرو استان‌های برتر کشور بودیم.

عطایی در ادامه به پایین آمدن کاهش کیفیت پخت نان اشاره کرد و گفت: درحالی که آرد استان یکسان است، اما کیفیت پخت نان در واحد‌ها متفاوت بوده که به نظرم برخی از چالش‌ها را باید در تفاوت مهارت‌های فردی نانوایان جستجو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.