سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان:

ترقه‌زنی به پل خواجو روز بعد از چهارشنبه سوری اتفاق افتاد/ پایش و مرمت در کمترین زمان ممکن

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: ترقه زنی به سقف شاه‌نشین پل تاریخی خواجوی اصفهان آسیب وارد کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به برخورد یک ترقه بزرگ به سقف شاه‌نشین پل خواجو در ایام چهارشنبه آخرسال گفت: با توجه به حضور نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و گشت‌زنی روی پل در شب چهارشنبه سوری، به احتمال زیاد این ترقه‌زنی فردای شب چهارشنبه سوری اتفاق افتاده است.

حمیدرضا محققیان افزود:پل خواجو و سایر پل‌های بر روی رودخانه زاینده رود به‌دلیل قرار گرفتن در فضای عمومی جزو معابر عمومی و شهری محسوب می‌شوند و به‌صورت مستقیم در اختیار این اداره کل قرار ندارند، لذا حفاظت ۲۴ ساعتی از این پل‌های تاریخی مقدور نیست، لکن مرمت این پل‌ها همه ساله توسط این اداره‌کل با ایجاد حوزه پایش پل‌های تاریخی انجام می‌شود.

او گفت:  با فرهنگ سازی مناسب و همچنین مراقبت و حفاظت از نزدیک به ۲ هزار اثر تاریخی در شهر تاریخی اصفهان، آسیب به این بنا‌ها در زمان‌هایی همچون چهارشنبه‌های پایان سال به حداقل رسیده و امسال فقط شاهد آسیب رسیدن به یک بنای تاریخی در شهر اصفهان بودیم، با این‌حال معتقدیم همین یک اتفاق هم نباید در این جهانشهر افسانه‌ای تکرار شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد:  با توجه به استقبال مردم از این اثر تاریخی در نوروز، در کمترین زمان ممکن و در کمتر از ۲۴ ساعت شاه نشین پل خواجو مورد پایش و مرمت قرار می‌گیرد.

علی قربان‌پور، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اصفهان نیز گفت: با توجه به استقرار همکاران این یگان در بنا‌های تاریخی شاخص اصفهان از جمله پل خواجو در شامگاه چهارشنبه آخر سال آسیبی به بنا‌های تاریخی استان وارد نشده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: در شب چهارشنبه سوری هیچ آسیبی به آثار تاریخی وارد نشده و آسیب به پل خواجو پس از پایان ساعت استقرار نیرو‌های یگان در صبح فردای شامگاه چهارشنبه آخرسال اتفاق افتاده است.

او افزود: همه مردم به عنوان مالکان اصلی میراث‌فرهنگی به‌عنوان سند هویت خود باید نسبت به حفظ میراث ارزشمند تاریخی احساس مسئولیت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار