ترک های روی پل خواجو سه ساله غیرفعال است

ترک های روی پل خواجو سه ساله غیرفعال بوده و شکستی نخورده و به همین دلیل مشکلی روی این بنا بوجود نخواهد آمد.

محسن مصلحی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در خصوص پل های تاریخی خواجو و سی و سه پل به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: ترک، جزء چین و چروک بناهای تاریخی است و ترک های موجود بر روی پل خواجو و سی و سه پل مشکل ساز نیستند چرا که این ترک ها غیرفعال هستند.

وی به قدمت این ترک ها اشاره کرد و گفت: ترک های پل خواجو از سه ساله پیش و ترک های موجود در سی وسه پل از 10 سال پیش وجود داشته اما خوشتختانه این ترک ها غیرفعال هستند و مشکلی برای بناها ایجاد نمی کنند چرا که از نظر علمی و اصول مرمت ما بر روی ترک ها با شاهد نشانه گذاری کردیم و حرکت این شاهدها نشان دهنده فعال بودن ویا غیرفعال بودن ترک ها است.

مصلحی تصریح کرد: هر بنای تاریخی نیازمند مرمت است و قطعاً بناهای چون پل خواجو هم به مرمت های از جمله بندکشی، آجرکاری نیاز دارد اما این موضوع و چند ترک غیرفعال دلیل بر فروپاشی این پل نیست.


وی اظهار داشت: ما به طور مداوم از ترک های موجود بر پل خواجو حفاظت و آن را بررسی می کنیم و چنانچه این ترک متحرک شود آن را مرمت اضطراری خواهیم کرد. اما اکنون پل خواجو احتیاج به مرمت اضطراری ندارد.

مصلحی خاطر نشان کرد: برخی ها شایعاتی مبنی بر فروپاشی پل خواجو را مطرح کرده بودند و ما این موضوع را طی جوابیه تکذیب کردیم و هر کسی ادعای فعال بودن این ترک ها را دارد ما به طور علمی غیر فعال بودن ترک ها را اثبات می کنیم./ص

برچسب ها: ترک ، پل خواجو ، بنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار