۱۵۰ فراز قرآنی در طرح مسطورا در استان قزوین اجرایی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: طرح مسطورا با محور ۱۵۰ فراز قرآنی همزمان با سراسر کشور در استان قزوین اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام یوسف پور آرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: طرح مسطورا با محور ۱۵۰ فراز قرآنی با هدف تبدیل مفاهیم قرآنی به ادبیات گفتمانی، مسلمات فکری اقشار جماعه و انس بیشتر با قرآن و پیاده شدن آن در زندگی همزمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز اجرایی می‌شود.

پورآرین اضافه کرد: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، مفاهیم قرآنی، باید تبدیل به ادبیات گفتمانی، اجتماعی و مسلمات فکری تمامی اقشار جامعه شود و این یک هدف مهم جامعه‌پردازی در سیر تمدنی است. 

وی بهره بردن از فضای معنوی ایام ماه مبارک رمضان را در اجرای طرح مسطورا مهم برشمرد و گفت: از اهداف این طرح نشر معارف قرآنی و تعمیق باور‌های دینی و انس بیشتر همه اقشار جامعه با کلام وحی است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: طرح مسطورا با محوریت ۱۵۰ فراز نورانی قرآن کریم، با دغدغه حل قرآنی مسائل پیش روی جامعه اسلامی و کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و مواجهه مؤثر و هدفمند با جریانات معاند و منحرف در استفاده ابزاری و ناصواب از مفاهیم ارزشمند، اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: در مرحله اول طرح ملی مسطورا که گفتمان سازی است تدوین کتاب مسطورا، کتابچه حفظ و کلیپ‌های آموزشی با تمرکز بر ۱۲ فراز قرآنی تحت عنوان طرح «مسطورا» ویژه اقشار مختلف شامل دانش‏‌آموزان مقطع متوسطه، کنشگران (طلّاب حوزه‌های علمیه، معلمان و فعالان فرهنگی) و عموم مردم و همچنین برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی در سطح ملی است.

وی افزود: این طرح ملی برگرفته از سیر ساختاری ارزشمند و مبنایی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» است و۱۵۰ فراز کاربردی و کلیدی از کلام الله مجید در گفتمان امامین انقلاب و علامه طباطبایی و سایر علمای شاخص انتخاب و برای نهادینه سازی آن در بین آحاد جامعه، برنامه‌ریزی شده است.

وی در مورد مدت زمان اجرای این طرح، توضیح داد: طرح مسطورا در مدت زمان سه سال به طوریکه هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآنی مدنظر در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن اجرا می‌شود.

پور آرین اضافه کرد: از جمله برنامه‌هایی اجرایی برای گفتمان سازی این آیات محوری برپایی محافل، کرسی‌ها و نشست‌های متعدد تدبری و حفظ مفاهیم و مسابقات ملی و استانی است و تولید محتوای تبلیغی، بروشور، کتابچه مستورا، موشن گرافی و کلیپ‌های آموزشی، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان، طرح درس و ویژه برنامه‌های فرهنگی با همکاری نهاد‌هایی اجرایی، مردمی و حوزوی در محور این فراز‌ها انجام می‌شود.

پور آرین بیان کرد: طرح مسطورا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف، آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید، سپاه، بسیج، صدا و سیما و سایر رسانه ها، حوزه علمیه خواهران و برادران بعنوان یک اقدام مشترک اجرا می‌شود.

وی گفت: در سطح ملی در مرحله گفتمان سازی برای ۳۰ میلیون نفر در کشور و ۷۵ هزار نفر در استان، سطح دوم «انس با مفاهیم» در سطح ملی برای ۵ میلیون نفر و در استان برای ۲۰ هزار نفر و در سطح سوم «حفظ آیات» در سطح کشور برای ۱۵ میلیون نفر و در استان برای ۵ هزار نفر و در سطح چهارم «کنشگری» در سطح کشوری برای ۲۰۰ هزار نفر و در استان برای ۲ هزار نفر هدف گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.