یادگیری ۳۰ فراز از قرآن با طرح زندگی با آیه‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها مسطورا قرار است ۳۰ فراز از قرآن را یاد بگیریم و عمل کنیم تا به سعادت برسیم.

در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» قرار است ۳۰ فراز از قرآن را یاد بگیریم و عمل کنیم تا به سعادت برسیم.

پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در این طرح در ماه رمضان هر روز یک فراز را آماده کرده و یادگرفته و اجرا می‌کنیم و با بیان فراز‌های ۳۰ گانه و طرح مسابقه با مشارکت مردم اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: این طرح ۴ سطح دارد که ابتدا برقراری گفتمان و بیان این ۳۰ فراز برای مردم است و ۳۰ میلیون نفر این آیات را گوش می‌دهند.

پورآرین گفت: در گام بعدی مجریان طرح با مفاهیم قرآن آشنا شده و آن را تبیین می‌کنند تا برخی با این فراز‌ها انس گرفته و آیات را در زندگی اجتماعی پیاده کنند.

وی افزود: این طرح ملی است و برش استانی دارد و ۱۷ میلیارد تومان جایزه نیز برای شرکت کنندگان پیش بینی شده و در استان هر روز طرح سوال می‌کنیم و شهروندان می‌توانند به سرشماره اعلام شده پیام دهند و پس از قرعه کشی جوایزی به برندگان اهدا می‌شود.
بر اساس تاکید رهبری در خصوص جهاد تبیین این فراز‌های ۳۰ گانه طراحی شده و اگر این آیات را یاد بگیریم و به دیگران بیاموزیم به پیام رهبری لبیک گفته ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: این ۳۰ فراز محتوای جهاد تبیین و طرحی سه ساله است و درتابستان و در سه سال بایستی ۱۵۰ فراز را یاد بگیریم و از آن بیاموزیم و بخشی از تکلیف خود راانجام دهیم و از دست اندرکاران مساجد انتظار داریم کمک کنند این طرح را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: محصولات رسانه‌ای هم داریم و برای کودکان هم پیک نوروزی و برای نوجوانان یک کتاب و بزرگسالان و اهالی مساجد محتوای ویژه‌ای پیش بینی شده است.

پورآرین یادآورشد: ۳۰ موشن برای نوجوانان و کودکان تولید شده و برای جامعه هنری هم محتوای تولیدی داریم وتلاش می‌کنیم این طرح بزرگ ملی را در راستای پیاده کردن ۳۰ فراز و تبدیل ایات قران کریم به آیات زندگی اجرایی کنیم.

این طرح با هدف ترویج گفتمان زندگی اجرا می‌شود و باید کاری کنیم مفاهیم قرانی به مسلمات فکری تبدیل شود و امیدواریم ۱۵۰ فراز قرآنی درسه سه سال به گفتمان قرآنی تبدیل شود.

پورآرین اظهارداشت: طرح «زندگی با آیه‌ها» در رمضان امسال شکل گرفته که همه ضلع‌های فرهنگی کشور پای کار اجرای آن آمده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: برنامه بر این است که در هر استان ۳۰ فراز قرآنی در ماه مبارک رمضان مورد حفظ عمومی قرار بگیرد و در مراسم‌های جز خوانی و صدا و سیما، بیلبورد‌های شهری و سایر برنامه‌ها این آیه‌ها مورد تأکید قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در مجموع در این طرح در طول سه سال ۱۵۰ فراز قرآن مورد دقت، تدبر، حفظ قرار خواهد گرفت تا در نهایت تبدیل به یک گفتمان در جامعه شود.

این مدیر از برگزاری جُنگ‌واره‌های خانوادگی و تهیه پیک دانش‌آموزی ویژه این طرح در استان نیز خبر داد و افزود: همچنین مجموعه تولیدات مکتوب و رسانه‌ای برای این ۱۵۰ فراز همگی در سایت «https://zendegibaayeha.com» بارگذاری شده است تا همیشه در دسترس علاقه‌مندان باشد.

وی افزود: در ماه رمضان ۵۰ فراز که نگاه ما به زندگی و دنیا را تغییر می‌دهد را محور قرار می‌دهیم و همه محافل مورد توجه قرار می‌گیرد.

در ادامه از پوستر «طرح هرمسجد یک پایگاه قرآنی» رونمایی و از فعالان کانون‌ها تجلیل شد. در استان قزوین ۳۸۴ کانون فرهنگی و هنری در مساجد فعالیت می‌کنند و ۲۲ کانون تخصصی خواهران نیز امسال تاسیس شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.