کره جنوبی: در صورت جنگ، رهبری کره شمالی باید به فوریت نابود شود

وزیر دفاع کره جنوبی نابودی رهبری کره شمالی را در جنگ احتمالی آینده از اولویت‌های ارتش دانست.

شبه جزیره کره طی سال‌های اخیر به دلیل مداخلات گسترده آمریکا شاهد تشدید دوباره تنش‌ها میان سئول و پیونگ یانگ بوده است. کره شمالی که اکنون به بازدارندگی هسته‌ای رسیده بار‌ها اقدامات همسایه جنوبی در برگزاری رزمایش‌های مشترک با آمریکا در مرز‌های خود را عاملی تهدید کننده برای امنیت خود دانسته است؛ موضوعی که سئول بر آن باور ندارد. 

به گزارش تله تریدر، کره جنوبی بار دیگر از ضروریت هدف قرار دادن رهبران کره شمالی خبر داد. 

بر این اساس، شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی امروز (چهارشنبه) طی سخنانی اعلام کرد: فرماندهی ویژه جنگ کره باید خود را آماده کند تا در صورتی که کره شمالی جنگ را آغاز کرد به فوریت رهبری دشمن را نابود کند. 

وی در ادامه با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، افزود: ارتش کره جنوبی باید به سیستم‌های عملیاتی دست یابد که بتواند شبکه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را به فوریت خنثی کرده و نیز قابلیت‌های عملیاتی برای غلبه بر دشمن در همه حوزه‌ها را تقویت کند. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هفته گذشته خواستار تشدید رزمایش‌های شبیه سازی شده جنگ به منظور ارتقای توان نظامی پیونگ یانگ برای یک جنگ تمام عیار واقعی شد. 

این نخستین باری نیست که مقامات کره جنوبی از نابودی رهبری کره شمالی در صورت آغاز جنگ خبر می‌دهند. با این حال، از آنجا که تسلیحات هسته‌ای بالاترین سطح بازدارندگی محسوب می‌شود، بسیار بعید است که سئول و حتی آمریکا حمله به کره شمالی را متصور شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
و این در حالی است که سازمان ملل متحد از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در جهان بوده است.
و این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در جهان بوده است.
و این در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
«و این در حالی است که آمریکا جنایتکار، اروپا جنایتکار، اسرائیل جنایتکار و همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1917 تاکنون نظم جهانی را به چالش میکشند»
۲۲:۲۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
«و این در حالی است که آمریکا جنایتکار، اروپا جنایتکار، اسرائیل جنایتکار و همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1917 تاکنون نظم جهانی را به چالش میکشند»
آخرین اخبار