آغاز تمرینات نظامی سالانه آمریکا و کره جنوبی

در سایه تنش در شبه جزیره کره، آمریکا و کره جنوبی رزمایش‌های مشترک خود را آغاز کردند.

به گفته مقامات، نظامیان کره جنوبی و آمریکا تمرینات آموزشی بهاری خود را روز دوشنبه آغاز کردند. تعداد سربازان شرکت کننده در آن نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

براساس گزارش المیادین، رزمایش سپر آزادی قرار است تا ۱۴ مارس ادامه یابد. وزارت دفاع در سئول امروز اعلام کرد که نیرو‌های هوایی دو کشور متحد نیز تمرینات سالانه خود را در سطح گردان به مدت پنج روز آغاز کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که سپر آزادی در ۴۸ دور آموزش میدانی مشترک از جمله حمله هوایی و دو برابر تعداد سربازان از هر دو طرف در مقایسه با سال گذشته خواهد بود. از سویی دیگر،  سرهنگ لی سونگ جون، سخنگوی ستاد مشترک ارتش تایید کرد که سناریوی حمله هسته‌ای در تمرینات تابستانی گنجانده خواهد شد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که دارایی‌های استراتژیک آمریکا مانند ناو هواپیمابر و بمب افکن‌ها ممکن است در این مانور‌ها شرکت کنند. نیرو‌های آمریکا اعلام کردند که چنین تجهیزاتی احتمالاً مطابق با رویه‌های گذشته مستقر خواهند شد، اما با استناد به پروتکل امنیتی از ارائه جزئیات خودداری شد.

کره شمالی نیز به رزمایش‌های دو کشور واکنش نشان داده و آن‌ها را آموزش جنگ هسته‌ای توصیف کرد. کره شمالی پیش از این تایید کرده بود که آزمایش‌های موشکی این کشور در چارچوب روند نوسازی مستمر سامانه تسلیحاتی این کشور و فعالیت منظم و اجباری اداره کل موشکی و موسسات علوم دفاعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار