تحقق ۳۶ درصدی تفکیک زباله از مبدأ در بیرجند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تفکیک زباله از مبدأ در بیرجند ۳۶ درصد عملیاتی شده که نیازمند کار بیشتر است.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه مدیریت پسماند استان با اشاره به اینکه کار تفکیک از مبدأ زباله با وجود همه اقدامات صورت گرفته هنوز در همه نقاط کشور به طور کامل اجرایی نشده است گفت: عملکرد شهرداری‌ها در زمینه مدیریت پسماند ارزیابی شود.

او افزود: تفکیک زباله از مبدأ در بیرجند ۳۶ درصد عملیاتی شده و تا اجرای کامل آن فاصله داریم.

عباس زاده با بیان اینکه جلسات کارشناسی در این خصوص با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی باید برگزار شود، اظهار کرد: برای مقابله با خودرو‌های حامل زباله بدون مجوز سازمان مدیریت پسماند شهرداری با هدف جلوگیری از خروج آن‌ها از شهر باید از ظرفیت دادستان مرکز استان استفاده شود.

معاون استاندار ادامه داد: انجام این کار باید منجر به کاهش زباله گردی در سطح شهر شده و افراد مستحقی که اقدام به زباله گردی می‌کنند، از سوی شهرداری ساماندهی شوند.

او با اشاره به اینکه منکر وضعیت نامناسب بعضی از افراد جامعه نیستیم، بیان کرد: این افراد باید از طریق نهاد‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد تحت پوشش قرار گیرند.

عباس زاده تصریح کرد: شهر بیرجند از نظر مدیریت پسماند و زباله وضعیت خوبی در مقایسه با دیگر نقاط کشور دارد و این از جمله خدمات بزرگی است که کمتر دیده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.