آمادگی طرح تفکیک از مبدأ زباله در بیرجند برای واگذاری به سرمایه گذار

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند گفت: طرح تفکیک از مبدأ زباله در شهرداری، آماده اجرا و واگذاری به سرمایه گذار است.

ظهوری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند گفت: تمامی جزئیات، شرح خدمات، قرارداد و برنامه عملیاتی طرح تفکیک از مبدأ زباله در بیرجند آماده و در سامانه بارگذاری شده و منتظر مشارکت سرمایه گذار خصوصی است.

او افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری، هم اکنون اقداماتی را به صورت غیر رسمی شروع کرده که نصب کلبه‌های تفکیک زباله در قالب مجتمع‌های مسکونی و الزام اداره‌ها به تفکیک و تحویل زباله‌های قابل بازیافت از جمله این اقدامات است.

ظهوری صدور گواهینامه مدیریت سبز را یکی از اهرم‌های تشویقی برای اداره‌ها دانست و ادامه داد: در این طرح برای اداره‌هایی که زباله های‌ تر و خشک قابل بازیافت را تفکیک می‌کنند و تحویل این سازمان می‌دهند گواهینامه مدیریت سبز صادر می‌شود که همه این اقدامات، زیرساخت‌هایی برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند اختصاص ۷۹ دستگاه خودروی وانت و کامیونت به تفکیک زباله از مبدأ را از دیگر اقدامات در خصوص تفکیک زباله در بیرجند برشمرد و تصریح کرد: در صورت تماس شهروندان با شهرداری و این خودروها، به سرعت برای خرید پسماند‌های خانگی اقدام می‌شود.

او عنوان کرد: علاوه بر این، ۱۱۷ مرکز و انبار بازیافتی در بیرجند ساماندهی شد که می‌تواند مرکز خرید زباله‌های بازیافتی باشد.

ظهوری مهم‌ترین مشکل در طرح تفکیک از مبدأ زباله در بیرجند را وجود زباله گرد‌ها عنوان کرد و گفت: شهرداری برای مقابله با این پدیده شوم، اقدام به گشت زنی دو سرویس خودرویی و یک گشت موتوری کرده است تا با آن‌ها مقابله کند، اما این تعداد گشت، برای همه کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کافی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.