لغو پروانه و تعلیق فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی متخلف در گیلان

سرپرست معاونت گردشگری گیلان از لغو پروانه ۲ دفتر و تعلیق فعالیت ۵ دفتر خدمات مسافرتی متخلف در این استان خبر داد.

محمدعلی حسینی‌نسب، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در جلسه کمیته فنی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان مجوز ۲ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری متخلف لغو شد.

او افزود: با توجه به تذکرات مکرر کتبی برای رفع نواقص و عدم رفع آن‌ها از جمله اعلام مکان جدید دفتر و عدم فعالیت سیاحتی طی سال‌های اخیر، مجوز این شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری لغو شد.

سرپرست معاونت گردشگری گیلان همچنین تصریح کرد: کمیته نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان، فعالیت ۵ خدمات مسافرتی و گردشگری را به حالت تعلیق درآورد.

به گفته حسینی نسب، پروانه بهره‌برداری این دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به دلیل انجام ندادن فعالیت‌های سیاحتی و شکایت به حالت تعلیق درآمده است.

او گفت: شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آنها ابطال یا تعلیق شده است، به استناد قانون؛ حق هیچ گونه ثبت نام و برگزاری تور‌های داخلی و خارجی و ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی را ندارند.

سرپرست معاونت گردشگری گیلان از مسافران و گردشگران خواست، در هنگام دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحد‌های متخلف و بدون مجوز، مراتب را به این معاونت اطلاع دهند.

لغو پروانه و تعلیق فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی متخلف در گیلان

در حال حاضر ۹۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح استان گیلان دائر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.