استاندار گیلان:

واردات چای به دستور رئیس‌ جمهور محدود شد

عباسی با بیان اینکه واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد، گفت: چای خشک به اندازه نیاز کشور وارد می شود و پارسال حدود ۴۲ هزار تن چای واردات شد.

اسدالله عباسی در بازدید از کارخانجات چای املش و دیدار با برخی از چایکاران و صاحبان کارخانجات چای، دستوراتی را در راستای حل مشکل چایکاران در فصل برداشت چای بهاره صادر کرد.

استاندار گیلان در این بازدید با تأکید بر لزوم توجه به برداشت مکانیزه چای در باغات گیلان اظهار کرد: تولید و برداشت مکانیزه چای نقش مهمی در افرایش میزان برداشت برگ سبز چای دارد به طوری که براساس آمار، برداشت برگ سبز چای به روش مکانیزه ۲ برابر بیشتر از برداشت سنتی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از کشاورزان در حوزه‌های مختلف از جمله چای و برنج دارد، گفت: میزان تولید چای با بهره گیری از روش‌های نوین و مکانیزه افزایش یافته و با ایجاد زنجیره ارزش و بهره وری مطلوب تر، شاهد رشد صنعت چای خواهیم بود.
وی با اشاره به توجه دولت به صنعت چای گفت: دولت قیمت برگ سبز چای را متناسب با هزینه‌ها تعیین کرده و حتی برخی کارخانجات برگ سبز را متناسب با نوع کیفیت بیشتر از قیمت تعیین شده خریدای می‌کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه واردات چای نیز به دستور رئیس‌جمهور محدود شد، اظهار کرد: چای خشک به اندازه نیاز کشور وارد می‌شود و پارسال حدود ۴۲ هزار تن چای واردات شد که در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بود.

عباسی تاکید کرد: کارخانجات با دلگرمی، برگ سبز چای را خریداری کنند و با تولید چای و بسته‌بندی آن زنجیره ارزش ایجاد کرده و با کیفیت بالا به بازار عرضه کنند. وی به چایکاران قول مساعد داد تا قیمت برگ سبز چای بیشتر از نرخ تعیین شده باشد و از آنان خواست تا ضمن اصلاح باغات چای، برگ سبز با کیفیت تولید کنند.

استاندار گیلان اظهار کرد: هفته آینده در نهاد رئیس‌جمهور در مورد برنج و چای نشست برگزار می‌شود و از کشاورزان با تمام توان حمایت خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حالا دوباره شاهد افزایش قیمت چای خواهیم بود