واکنش مداخله جویانه آمریکا درباره میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات اخیر با در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد این میزان مشارکت جای تعجب ندارد.

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به وسال خبرنگاری در مورد اعلام مشارکت ۴۱ درصدی مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگاران با بیان اینکه واشنگتن هنوز در مورد میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ارزیابی ندارد، مدعی شد که آماری که مقامات ایران از مشارکت در انتخابات ارائه می‌دهند «عموما قابل اطمینان نیست.»

میلر با تکرار ادعا‌های هفته گذشته خود مدعی شد: «ما معتقدیم این انتخابات آزاد و عادلانه و منصفانه نیست. بسیاری رای دهندگان ایرانی نیز این ارزیابی را دارند. اینکه بسیاری در ایران تصمیم گرفتند در آن شرکت نکنند، جای تعجب نیست.»

 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد. نامزد‌های این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت کردند.

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشستی خبری درباره انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، نرخ مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ۴۱ درصد دانست و گفت: شاهد جمعیت ۲۵ میلیون نفری پای صندوق رأی بودیم؛ همچنین شمار آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بود.

با سه کشور اروپایی در ارتباطیم/ ایران به تعهدات پادمانی خود عمل کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره گزارش رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نیز اقدام احتمالی آمریکا در هماهنگی با سه کشور اروپایی گفت: ما از نزدیک با سه کشور اروپایی در مورد برنامه هسته‌ای ایران همکاری می‌کنیم.

او در عین حال گفت که در ارتباط با جلسه شورای حکام مطلبی برای اعلام ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما کاملا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رافائل گروسی حمایت می‌کنیم و معتقدیم ایران باید کاملا تعهدات پادمانی خود را بدون تاخیر بیشتر انجام دهد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعا‌های سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد که روند اجرای توافق با ایران برای حل‌وفصل مسائل پادمانی موسوم به بیانیه ۴ مارس، متوقف شده است.

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی با ایراد سخنانی در افتتاحیه نشست فصلی شورای حکام ادعا کرد: هیچ پیشرفتی در حل و فصل مسائل پادمان باقی مانده صورت نگرفته است. ایران توضیحات فنی معتبری را برای حضور ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در ورامین و تورقوزآباد به آژانس ارائه نکرده یا آژانس را از مکان (های) فعلی مواد هسته‌ای و/یا تجهیزات آلوده مطلع نکرده است.

وی با چشم‌پوشی از همکاری‌های گسترده ایران و آژانس مدعی شد: مسائل پادمانی باقیمانده باید حل و فصل شود تا آژانس در موقعیتی باشد که تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح آمیز است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی سپس ادعا کرد: من به طور جدی نگران هستم که ایران به طور یکجانبه اجرای بیانیه مشترک (۴ مارس) را متوقف کرده و این مساله باعث شک و تردید می‌شود که ایران به آنچه ما توافق کرده‌ایم پایبند بماند.

واکنش درباره حکم شروین حاجی پور

میلر درباره حکم صادره برای شروین حاجی پور نیز با مداخله در امور داخلی ایران گفت: ما حکم زندان طولانی شروین حاجی پور را محکوم می‌کنم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: اقدامات مقامات ایرانی یک نشانه دیگر از هدف آن‌ها برای سرکوب آزادی بیان در جامعه ایران در هر زمان ممکن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
آیا آمریکا می تواند مشکلات اقلیم کردستان عراق را حل کند؟ و این در حالی است آمریکا جنایتکار از سال 2003 تاکنون مشکلات اقلیم کردستان عراق بوده است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اروپا خواستار بازگشت ایران به تعهدات برجام شد/ اروپا غلط می کند
برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است ولی اما متأسفانه سران بی ادب سه کشور اروپایی جنایتکار مانند سران بی ادب آمریکا جنایتکار از سال 1392 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
اتقدر مشارکت زیاد بوده داره میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
خوشحالی آمریکا عزا ما هست ناراحتی آمریکا عروسی ما هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
اخه به تو چه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
دعوا نکنید عزیزان همان هایی که عجله کردند و بدون تحقیق واکسن آزمایشی کرونا زدند وبیمار شدند همان ها هم بدون تحقیق وارد کارزار انتخابات شدند و رای دادند از حالا تا 1403 هم منتظر نتایج آن باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
متیو بیا پایین سرمون درد گرفت
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
این فــرد شبیه ربات بیشتر و هر سئوالی رو به کمک هوش مصنوعی به بهترین شکل ممکن می پیچونه :) حتی خبرنگارهای حرفه ای هم حریف این بابا نمی شوند!
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۳:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
وقتی ما به هم اینطور رفتار میکنیم به هم بد می گیم از اونا چه انتظار باید داشته باشیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
ما حق داریم اونا متجاوزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
بدی کار اینجاست که ما واقعیتو باید از دهن این بشنویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
این که حرف مفت زیاد میزنه اما امیدوارم مسوولان از خر شیطون پیاده بشن و مردم را که تضمین کننده بقاء حکومتند را فراموش نکنند.
همین مردم بودند که شاه را با کمک امام بیرون کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو ،خون جوانان ما
می چکد از چنگ تو
آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو ،خون فلسطینی ها
می چکد از چنگ تو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
هیچ فرقی بین شیطان بزرگ و مسئولان خائن این مملکت وجود ندارد هر دویشان بر علیه این انقلاب و اسلام تا بتوانند رقابت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
اون دسته از هموطنانی که خواسته یا ناخواسته هیزم به آتش این آمریکای لعنتی میریزن و هر زمانی که اونا یک حرف درست و غلطی می‌زنند؛ به این نکته توجه داشته باشند که چرا آمریکا و رفقای بدتر از خودش در اداره این همه کشور دخالت می‌کنند؟؟؟ شرق و غرب و شمال و جنوب جهان از دست دخالت‌های اینان در امان نیستند؟؟؟ یعنی واقعاً دلسوز و نگران همه مردم جهان هستند؟؟
پس چرا از کشتار و آوارگی این همه انسان حمایت می‌کنند؟
هر ملتی باید بدونه که تنها راه نجاتش از انواع مشکلات موجود در کشورشون فقط و فقط خودشون هستند نه هر بیگانه ای؟؟
تا ما مردم خودمون همت و غیرت و سعی و تلاش نداشته باشیم هیچ چیز تغییر نمی‌کنه؟؟؟ حالا هرچقدر دوست و دشمن داشته باشیم... اما مطمئن باشیم هیچ خیری از آمریکا و هم پیاله‌هاش به ما نمیرسه...خیر و برکت در خون شهدا و آب و خاک خودمونه... عزت در غیرت و تلاش خودمونه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
شما از مسوولان هستی یا طرفداران احساسی.
متاسفانه چه خوشتان بیاید چه بدتان، بدانید که این رویه تضمینی ندارد و تا مسوولین هشیار نشوند و نخواهند از خواب خودخواسته بیرون بیایند باید شاهد بدتر از اینها هم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
تا کی خود فریبی وعوام فریبی
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
یانکی احمق
بمیر کثافت
به تو هیچ ربطی نداره کشور ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
یکبار برای همیشه اگر ذوب حقیقت شویم! اینقدر مشکل با دیگر کشورها راجع با مسائل مختلف نداریم مثلاً در طول تاریخ و در همه کشورهای جهان ثابت شده ایجاد حس امنیت از خود امنیت مهمتر است! چرا که آدمی غیر از جسم از ذهن و روان و احساس هم تشکیل شده! مثلاً در ایران اگر برفرض میزان امنیت جانی/مالی/اقتصادی/شغلی و..بر اساس صرفاً آمارها بالاتر از خیلی کشورها باشد! ولی اکثریت مردم قلباً آن را حس نکنند حالا به دلایلی این حس ناامنی خودش را در موضوعات مختلف از جمله میزان مشارکتهای اجتماعی نشان می دهد از قدیم گفتن آدمی دنبال نداشته هااست ! و دشمنان هم خوب این نداشته و ضعفها را می شناسند و روی آن مانور می دهند! اگر حس امنیت در همه اشکال آن در ایران زیاد بود دشمنان هم در این زمینه قدرت مانور دادن نداشتن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
خنداندن ایرانی جماعت یکی از سخترین کارها در جهان هستی است و ایجاد حس امنیت در او از خنداندن هم سخت تر ! اگر غیر این بود در طول تاریخ ایران اینقدر سلسله پشت سلسله منقرض نمی شد! یکی از دلایل مهم آن این است که ایرانی جماعت ژنتیکی اعتماد جمعی خیلی ضعیفی دارد (بر عکس خیلی از کشورهای پیشرفته که جمعی فعالیت می کنند) مشت نمونه خرواره! خانواده های اندکی در ایران را می توانید پیدا کنید که اعضای آن بطور کامل مخصوصاً از لحاظ فعالیت اقتصادی و توان انجام کارها به همدیگر اعتماد کامل داشته باشند برای همین در چنین خانواده های همیشه مرغ همسایه است که غاز تشریف دارند:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
خودت متوجه شدی الان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
10 و 12 چرت و پرت نوشتی اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
معلم فرهنگی
۱۰:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
من یک معلم هستم تا پای جان از هویت ایرانی اسلامیمون دفاع می کنم و برای دانش آموزانم ظلم هایی که اجنبی انگلیس آمریکا در حق ملت ایران کردن رو توضیح می دم اونها اونقدر لذت میبرن وقتی از عزت ایران گفته می شه وقتی عاقلانه مسائلی که بر ایران گذشته صحبت می شه می پذیرند اول ممکنه موضع بگیرن اما وقتی با سند و مدرک براشون می گم قبول می کنن
من افتخار می کنم تاریخ ایران عزیزم رو درس می دم و یک معلم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
بسیار هم عالی البته می توان مسابقه ترتیب داد بین بچه ها که هر کدام از دیدگاه خودشان (نه آن چیزی که به آنها دیکته شده!) دلایل قدرت طلبی و چیره بیگانگان را در طول تاریخ بر دیگر کشورها را هم بیان کنند!! و برنامه های را مطرح کنند که می تواند کشور را حقیقتاً از هر لحاظ قوی کند اقتصاد سیاست امنیت فرهنگ روابط بین الملل و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
سند ومدرک؟ یا انچه درکتاب نوشتند را سند ومدرک میدانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
عزیزم اون بخش هایی از تاریخ پرافتخارمون هم که از کتب درسی حذف شده تدریس میکنی؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
درس چه کارهایی که روس‌ها در ایران کردند براه آنها بگو تا زمان جنگ ایران و عراق ملت گفتن اول نه شرقی نه غربی حال یه عده‌ای با روس‌ها هستند یه عده‌ای با آمریکایی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
در مورد روسیه چی چیزی می گی یا نه ؟ روابط آمریکا با کشورها معمولا از اصل برد برد پیروی می کنه برخلاف روس‌ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
روسیه روفراموش کردی معلم عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
شما لطفا خفه شید یانکی های وحشی، کشور بی ریشه و بی تمدنی مثل آمریکای کثیف به جای دخالت در امور کشورهای دیگر بهتره به وضعیت اسفبار خودش برسه، هفته‌ای کلی آدم با اسلحه در اون خراب شده کشته میشند بعد شما اشغال ها به فکر مشارکت مردم عزیز ایران در انتخابات هستید، دوران لاشخوری شما در ایران تموم شد ه و همین که دارید می‌وزید کافیه اشغال های به درد نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
... زیادی می خوری یانکی وحشی و آدمکش!
Iran (Islamic Republic of)
يوسف
۰۹:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
خدا را شكر
چون دست امريكا از ايران كوتاه است آماري از ايران هم ندارد
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۹:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
بمیرید بمیرید و ازین درد بمیرید که هر چه کردید نتوانستید جلو مردم رو بگیرید
لعنت بر آمریکای جنایتکار کثیف
۳۰ هزار زن و بچه رو کشتید معلوم شد شعار زن زندگی آزادی یعنی چی
یعنی از زنان آزاده زندگی رو و کودکانش رو بگیرید بکشید و با کت و کراوات جنتلمنانه بخندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
تو یکی خفه شو به تو چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
خودت خفه شو مگه دروغ میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
آشغال 9 و 15 دقیقه جناب بی خانواده احمق غرب زده از پای ماهواره بلند بشی خیلی چیزای دیگه رو هم میبینی، تو نماد یه شبه انسان احمقی که جای تو را باید با حمار عوض کرد، افتاد نخود مغز
Germany
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
۱۰:۱۰ ماهواره چیه یه سر برو ارزش پول ملی و خانه و خودرو و خوراک رو چک کن اگه نمیفهمی تو یعنی داری دزدی میکنی یا نون مفت میکنن تو شکمت که دردی نداری بیشعور
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
اگر در طول عمرش یک حرف راست زده باشد همین است بنده بعنوان یک شهروند عادی تازه مشارکت را سی درصد فرض می کردم انان چرا نباید پی به این چیزها نبردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
معلومه نرفتی رای بدی
هر بیگانه ای که در امور ما ایرانی ها به عنوان یک ملت و خانواده بزرگ دخالت بکنه تو دهنش می زنیم
اونا برن مشکل بی خانماناشون رو حل کنن و کشتی هاشون و از دست یمنی های دلاور نجات بدن مگر ادعای نجات جهان رو ندارید خخخخخ پس چرا از پس یمن که فقیرترین کشور عربیه بر نمی آید خخخخخ
ما بردیم و نشون دادیم آمریکا هیچی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
شما به فکر این باش برای عیاشی عیدت به کدوم قبرستان و کشور خارجی سفر کنی حیف اسم ایرانی که روی امثال تو احمق بزارن شما ها نماد کامل وطن فروش رو یدک می‌کشید و با نسیم باد این ور و اون ور میشید، لعنت خدا بر بر وطن فروش داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا و انگلیس اما این حرفای مفت این ببو گلابی چیزی رو عوض نمیکنه متاسفانه در کشور ما با آمارها بازی میشه و اینقدر دروغ گفته میشه یا آمارها رو به نفع خودشون تفسیر میکنن که هیچکی دیگه به این آمارها اعتماد نداره حتی خود مرکز امار هم آمارهای خودش رو قبول نداره و گردن نمیگیره و نکته دوم این هست که در این 4-5 تا انتخابات اخیر حداقل 40 میلیون نفر شرکت نکردن باید اینا بررسی بشه وگرنه که میشه مثل داستان جنگ غزه که اولش یه سری ابله اومده بودن تو خیابونای خودمون میرقصیدن و شیرینی میدادن اما حالا همونها خزیدن تو سوراخاشون و مردم بدبخت غزه دارن به جای صبحونه و ناهار و شام بمب و موشک و گلوله میخورن البته برای صدا و سیمای ما خوب نون داشت 90 درصد اخبار و برنامه های تلویزیون دارن از غزه میگن راستی بازم میگم جهت افزایش جمعیت خودم حسنی دخت رو گردن میگیرم قول میدم ظرف 10 سال آینده حداقل 4 نفر رو به جمعیت کشور اضافه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
این اَنگل دوباره به حرف آمدایران اقتصادش را از آمریکا کپی نزند چون کُل غرب اقتصادشان را از راه خونریزی وچپاول ودزدی دریایی وزمینی وهوایی میباشد این را قرن ۲۱ آشکار کرد که همه فکر میکردند اقتصاد اروپادحساب شده وبا درآمد کم کشورشان را پشتیبانی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
دولت باید واردات خودرو را آزاد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
این مسائل به شمانجسی هاهیچ ربطی نداره شمازرنگی برولکه ی ننگی که بامشارکت درجنگ‌وفروش سلاح به اسرائیل جنایت کارکه باعث ریختن خون هزاران بی گناه مخصوصا کودکان بیگناه شده راازصورتتون پاک کن الهی خدا به عقوبتی دردناک دردنیا واخرت دچارت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
این رو نگی چی میخوای بگی یانکی کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکای مداخله گر وجنایتکار گرگ صفت ودزد
آخرین اخبار