۱۱۴ کشاورز میاندوآبی برای زراعت‌ چوب پیش‌قدم شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب گفت: ۱۱۴ کشاورز این شهرستان با تحویل درخواست خود به منابع طبیعی، برای فعالیت در حوزه زراعت چوب، پیش‌قدم شدند.

صمد باقری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب گفت: ۱۱۴ متقاضی در مجموع برای ۱۲۵ هکتار از اراضی خود درخواست نهال صنوبر دادند که برای هر هکتار هزار و ۷۰۰ اصله نهال صنوبر که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار است، واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح زراعت چوب با هدف گسترش فضای سبز و ارتقای پوشش جنگلی مناطق مختلف هم اکنون در کشور در حال اجرا است که در این طرح، متقاضیان به صورت رایگان نهال لازم را دریافت و اقدام به کاشت و پرورش آن خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب گفت: نهال‌های مورد نیاز این شهرستان از نهالستان منابع طبیعی روستای "قزلقوپی" مهاباد که یکی از واحد فعال تولید نهال آذربایجان‌غربی است، تامین می‌شود.

وی افزود: در قالب طرح زراعت چوب گونه «صنوبر» که در صورت رعایت فاصله استاندارد در زمان کمتر از پنج سال به بهره‌برداری می‌رسد در بین متقاضیان دارای شرایط به صورت رایگان توزیع می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه پارسال نیز ۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان به زراعت چوب اختصاص یافت، ابراز امیدواری کرد که با اجرای دقیق طرح زراعت چوب و دادن مشوق‌های لازم به متقاضیان این طرح، پدیده قاچاق چوب و قطع درختان جنگلی کاهش چشمگیری پیدا کند و نیاز اولیه صنعت چوب تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
عالی