ابراز آمادگی ارمنستان برای امضاء توافق صلح با جمهوری آذربایجان

معاون وزیر خارجه ارمنستان می‌گوید: در صورتی که جمهوری آذربایجان اراده سیاسی نشان دهد، ایروان آماده امضاء توافقنامه صلح با این کشور است.

واهان کوستانیان، معاون وزیر امور خارجه ارمنستان می‌گوید که بر اساس اصولی که پیش‌تر مورد تایید دو طرف واقع شده، اراده سیاسی لازم برای عادی سازی روابط با جمهوری آذربایجان را دارد.

به گزارش رویترز، او ادامه داد: «اکنون اگر طرف آذربایجانی واقعاً به صلح علاقه دارد، فقط باید موافقت کنیم که این اصول توسط مقامات (روی کاغذ) نوشته شود و آن را امضاء کنیم». 

این مقام ارشد ارمنستانی تاکید کرد که دو طرف باید تمامیت ارضی و حاکمیت یکدیگر را به رسمیت بشناسند.

پیش از این و در روز چهارشنبه، وزرای خارجه آلمان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین دو طرف در برلین دیدار کردند.

گفتنی است، ایروان و باکو در ماه دسامبر اعلام کردند که می‌خواهند پس از دهه‌ها اختلاف به یک توافق صلح دست یابند، اما هنوز توافقی بین دو طرف امضاء نشده است.

از دیرباز، موضوع تفرقه افکن بین دو کشور، منطقه قره باغ کوهستانی بوده است. نیرو‌های باکو تابستان امسال در این منطقه عملیات نظامی انجام داده و اعلام کردند که آن را «باز پس گرفته‌اند». در پی این رخداد، بیش از صدهزار ارمنی‌ ساکن قره‌باغ به خاک ارمنستان گریختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار