درخواست یورومِد از اعضای دیوان بین‌المللی دادگستری برای قطع رابطه با اسرائیل

ناظر حقوق بشر اروپا - مدیترانه موسوم به یورومِد از اعضای دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهد که همه روابط خود را با اسرائیل به خاطر نسل‌کشی قطع کنند.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه موسوم به یورومِد (EuroMed) امروز شنبه از همه کشور‌های عضو دیوان بین المللی دادگستری خواست تا هرگونه روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را با اسرائیل به دلیل نقض آشکار تصمیمات این دادگاه که خواستار توقف نسل کشی در نوار غزه هستند، قطع کنند. 

این فراخوان مبتنی بر این باور بود که ادامه این روابط به منزله حمایت و تأیید نقض تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری توسط اسرائیل است. یورومِد گفت که چنین حمایتی، رژیم اشغالگر را تشویق می‌کند تا در اقدامات نسل کشی خود علیه مردم فلسطین پافشاری کند.

یورومِد در ادامه همچنین نقض مکرر دستور دادگاه توسط اسرائیل را محکوم کرد.

از زمان صدور رای دیوان بین المللی دادگستری، اشغالگران اسرائیل بیش از ۳۸۴۷ فلسطینی از جمله ۱۳۰۶ کودک و ۸۰۷ زن را به شهادت رسانده و حدود ۵۱۱۹ فلسطینی را مجروح کرده اند.

همچنین از آغاز حملات این رژیم به غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۲۹ هزار و ۶۰۰ فلسطینی شهید شده اند.

یورومد خواستار فشار قاطع بین المللی برای ارسال فوری و سریع کمک‌های بشردوستانه لازم به نوار غزه، جلوگیری از گسترش قحطی در نوار غزه، و فشار برای ورود کمیته‌های تحقیقاتی بین المللی و سازمان ملل برای جلوگیری از نابودی شواهد مربوط به جنایاتی که «اسرائیل» در نوار غزه مرتکب شده است، شد. 

کارشناسان سازمان ملل: صادرات تسلیحات به «اسرائیل» باید متوقف شود

بیش از ۳۰ کارشناس مستقل سازمان ملل اعلام کردند که هرگونه انتقال اسلحه یا مهمات به اسرائیل برای استفاده در غزه احتمالاً ناقض قوانین بین المللی بشردوستانه است و باید فورا متوقف شود.

به گفته سازمان ملل متحد، طرف‌های معاهده تجارت تسلیحات در صورتی که بدانند از این سلاح‌ها برای ارتکاب جنایات بین‌المللی استفاده می‌شود یا خطر قابل‌توجهی وجود دارد که از این سلاح‌ها برای ارتکاب نقض جدی حقوق بشر استفاده شود، تعهد دارند از صادرات سلاح خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
لطفا روابط با اسرائیل در سراسر جهان قطع شود
آخرین اخبار