کمیسر کل آنروا:

آنروا به نقطه شکست رسیده است

به گفته کمیسر کل آنروا توانایی آژانس برای انجام مأموریت داده شده از طریق قطعنامه ۳۰۲ سازمان ملل به طور جدی در معرض تهدید قرار گرفته است.

کانال تلویزیونی المیادین مستقر در لبنان با استناد به بیانیه فیلیپ لازارینی، کمیسر کل این سازمان، گزارش داد که آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در تلاش‌های خود به نقطه شکست رسیده است.

لازارینی گفت: با تأسف عمیق باید به شما اطلاع دهم که آنروا به نقطه شکست رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: توانایی آژانس برای انجام مأموریت داده شده از طریق قطعنامه ۳۰۲ مجمع عمومی [سازمان ملل]اکنون به طور جدی در معرض تهدید قرار گرفته است.

پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با تلویزیون تاک ادعا کرده بود که ۱۳ کارمند آنروا به طور مستقیم یا غیرمستقیم با حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مرتبط بوده اند.

آژانس سازمان ملل متحد که وظیفه کمک به فلسطینی‌ها در غزه را برعهده دارد، در هفته‌های اخیر پس از آنکه اسرائیل چند تن از کارمندان خود را به کمک به حماس در انجام حمله مرگبار ۷ اکتبر به شهر‌های اسرائیل متهم کرد، مورد بررسی قرار گرفته است. سازمان ملل ۹ کارمند را اخراج کرده و تحقیقاتی را در مورد این موضوع آغاز کرده است. این اتهامات باعث شد تا چندین کشور، از جمله ایالات متحده و انگلیس، کمک مالی به UNRWA را متوقف کنند.

سازمان ملل خواستار آتش‌بس در غزه شده و هشدار داده است که عملیات اسرائیل فاجعه‌ای انسانی در غزه ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار