اتحادیه اروپا جواب اظهارات ترامپ را داد

یکی از مسئولان اتحادیه اروپا در پاسخ به اظهارات ترامپ اعلام کرد ناتو نمی‌تواند به شوخ طبعی روسای جمهور آمریکا متکی باشد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره این ائتلاف گفت که ناتو نمی‌تواند یک ائتلاف نظامی انتخابی باشد که از تمایلات رئیس‌جمهور آمریکا پیروی کند.

براساس گزارش رویترز، ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا ممکن است از کشور‌های عضوی که برای دفاع از خود هزینه کافی نمی‌کنند، در برابر تهاجم احتمالی روسیه محافظت نکند.

بورل در پاسخ به کسانی که خواسته بودند جواب ترامپ را بدهد گفت: ناتو نمی‌تواند یک اتحاد نظامی انتخابی باشد که بر حس شوخ طبعی رئیس جمهور آمریکا متکی است.

در همین راستا اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی درباره این اظهارنظر دونالد ترامپ گفت: «تشویق حکومت‌ به تهاجم علیه نزدیکترین متحدان ما جنون‌آمیز و ترسناک است و امنیت ملی آمریکا، ثبات جهانی و اقتصاد ما را از درون به خطر می‌اندازد.»

ترامپ در زمان ریاست جمهوری‌اش از منتقدان سرسخت ناتو بود و بارها تهدید به خروج از این ائتلاف کرد. او کمک مالی دفاعی به ناتو را قطع کرد و بارها از این که ایالات متحده به شکلی غیرمنصفانه، بیشتر از سهم خود پرداخت می‌کند، شکایت کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار