حمایت ترامپ از حمله روسیه به اعضای ناتو که به تعهدات مالی خود عمل نکرده اند

دونالد ترامپ گفت از حمله روسیه به کشور‌های ناتو که صورت حساب عضویت خود را پرداخت نمی‌کنند، حمایت خواهد کرد.

گاردین نوشت: هر یک از اعضای ناتو موظف است ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای نیاز‌های ائتلاف نظامی ناتو اختصاص دهد. 

این روزنامه انگلیسی با استناد به بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌نویسد در حال حاضر آمریکا ۷۰ درصد هزینه‌های نظامی این اتحادیه را پرداخت می‌کند و برخی کشور‌ها چندین سال است که سهم عضویت خود را پرداخت نکرده اند.

دونالد ترامپ گفت که روسیه را تشویق خواهد کرد تا به هر یک از متحدان آمریکا در ناتو که به نظر او به تعهدات مالی خود عمل نکرده اند، حمله کند. ترامپ این اظهارات را روز شنبه در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی بیان کرد.

در همین حال، کاخ سفید به اظهارات ترامپ مبنی درباره حمله روسیه به ناتو واکنش نشان داد و گفت: این تکان دهنده و بی ثبات کننده است. تشویق به تهاجم به متحدان ما برای امنیت ملی، ثبات جهانی و اقتصاد ما مضر است.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی در واکنش به اظهارات جو بایدن، همتای آمریکایی خود مبنی بر احتمال حمله روسیه به ناتو گفت: «این کاملا مزخرف است. من فکر می‌کنم رئیس جمهور بایدن این را درک می‌کند و این فقط استعاره‌ای برای توجیه سیاست اشتباه او در قبال روسیه است.»

پوتین ابراز اطمینان کرد که موضع واشنگتن اشتباه است، زیرا بعید است که ایالات متحده، با در نظر گرفتن تحولات جهانی، «آنطور که اعلام می‌کند، علاقه‌مند باشد که یک شکست استراتژیک به روسیه وارد کند.»

به گزارش روسیا الیوم، پوتین افزود: فکر نمی‌کنم این به نفع خود ایالات متحده باشد و روسیه هیچ علاقه‌ای به جنگ با کشور‌های عضو ناتو ندارد.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که رئیس هر کشور بزرگی، از جمله ایالات متحده، می‌تواند درک کند که روسیه هیچ منفعتی، نه ژئوپلیتیک، نه اقتصادی و نه نظامی، از جنگ با کشور‌های عضو ناتو نمی‌برد.

پوتین گفت که روسیه هیچ مشکل منطقه‌ای با این کشور‌ها ندارد و تمایلی به برهم زدن روابط با آن‌ها ندارد؛ برعکس، روسیه علاقه‌مند به توسعه روابط با این کشور‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا خرج جنگ اوکراین رو از جیب دنیا میده نه از جیب خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
اروپائیا اگه عقل داشته باشن باید از خداشون باشه روسیه بگیردتشون تا از دست آمریکای دیوانه راحت شن
آخرین اخبار