پولیتیکو: اتحادیه اروپا نمی‌تواند آلومینیوم روسیه را تحریم کند

به نوشته یک نشریه آمریکایی بعید است اتحادیه اروپا ممنوعیت کامل واردات آلومینیوم از روسیه را به عنوان بخشی از بسته تحریمی آتی خود معرفی کند.

پولیتیکو نوشت: انتظار می‌رود بروکسل با وجود فشار شدید تولیدکنندگان محلی آلومینیوم که به شدت مورد حمایت لیتوانی، لتونی، استونی و لهستان هستند، از تحریم آلومینیوم روسیه اجتناب کند. این پیشنهاد احتمالاً با مخالفت کشور‌های صنعتی مانند ایتالیا روبرو خواهد شد که به دلیل ترس از افزایش قیمت کالا‌های صنعتی حیاتی، در برابر چنین ممنوعیتی مقاومت می‌کنند.

بر اساس گزارش انجمن آلومینیوم اروپا، شمش آلومینیوم از روسیه هنوز ۹ درصد از واردات و ۵ درصد از کل مصرف اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد. واردات آلومینیوم اروپا از روسیه در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲.۳ میلیارد یورو بوده است.

مصرف کنندگان صنعتی بلوک نیز با تحریم آلومینیوم روسیه مخالف هستند و ادعا می‌کنند که ممنوعیت آن «نوعی بمب هسته‌ای تاکتیکی اقتصادی» خواهد بود. در ماه دسامبر، فدراسیون مصرف کنندگان آلومینیوم در اروپا، به نمایندگی از صنایع تولیدی در ایتالیا، آلمان و سایر کشورها، گفت که «تحریم‌ها نباید سلاح شوند.»

رویترز اخیراً به نقل از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گزارش داد که کمیسیون اروپا هیچگونه ممنوعیت واردات جدیدی را در بسته بعدی تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه نخواهد کرد. 

طبق گزارش‌ها، تحریم‌های جدید اروپا علیه روسیه، که انتظار می‌رود تا ۲۴ فوریه مورد توافق قرار گیرد، ۲۰۰ نهاد و شخص را هدف قرار می‌دهد. گزارش شده است که کمیسیون اروپا در آخر هفته گذشته این بسته را با هدف نهایی کردن مورد بحث قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
بیمه کشتیرانی روسیه لغو شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
روسیه محور شرارت در منطقه و جهان است
آخرین اخبار