اوکراین ۳ شرکت چینی را در لیست حامیان جنگ قرار داد

دولت اوکراین نام ۳ شرکت نفت و گاز چین را به دلیل مراوده با روسیه در لیست حامیان جنگ قرار داد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کی یف اقدام به تهیه لیستی از شرکت‌ها و کشور‌هایی کرده است که نه تنها اقدام به تحریم روسیه به دلیل جنگ نکرده اند بلکه با مراودات اقتصادی خود با این کشور مواضع مسکو را تقویت می‌کنند. این لیست اکنون به طور مستمر در حال به روز رسانی است. 

به گزارش تله تریدر، دولت اوکراین امروز (سه شنبه) اعلام کرد ۳ شرکت نفت و گاز چینی را به دلیل ادامه روابط با روسیه در لیست حامیان جنگ قرار داده است.

کی یف مدعی شد، این شرکت‌ها ارتباط خود را با صنعت روسیه قطع نکرده و اقدام به پرداخت مالیات به این کشور می‌کنند که این امر مصداق "پرکردن پایگاه منابع دولت متجاوز" تلقی می‌شود.

این ۳ شرکت شامل شرکت پتروشیمی چین (گروه سینوپک)، شرکت دولتی فلات قاره چین (CNOOC) و شرکت ملی نفت چین (CNPC) می‌شود. کی یف مدعی است این ۳ شرکت به روابط خود با روسیه به افزایش درآمد این کشور و در نتیجه بودجه دفاعی آن برای ادامه درگیری در اوکراین کمک می‌کنند. 

اوکراین شرکت‌هایی را که در این لیست قرار گرفته اند در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. کی یف در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده با درخواست از کشور‌های جهان برای قطع روابط اقتصادی با روسیه و تحریم این کشور، آورده است: با تعلیق توسعه صنعت نفت و گاز، اقتصاد روسیه بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست می‌دهد و در نتیجه تامین مالی جنایات جنگی را کاهش خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
اجناس چینی تحریم شوند
آخرین اخبار