وضع تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه

انگلیس ۱۴ فرد روسیه از جمله وزیر آموزش این کشور را در لیست تحریم‌ها قرار داد.

انگلیس با ادعای آنچه که «جابجایی اجباری کودکان اوکراینی» می‌خواند، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در فهرست جدید تحریم‌های انگلیس «سرگئی کراوتسوف»، وزیر آموزش روسیه نیز قرار گرفته است.

انگلیس ۱۴ فرد را که مسئول تلاش‌های روسیه در انهدام و تخریب هویت ملی اوکراین» است تحریم کرده که  ادعا می‌کند ۱۱ نفر از آن‌ها در جابجایی اجباری کودکان اوکراینی نقش دارند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای در این خصوص مدعی شد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این برنامه مایوس کننده درباره اخراج و جابجایی کودکان و پروپاگاندای پر از انزجار که توسط نوکرهایش انجام شده، تمایل حقیقی خود را برای پاک کردن اوکراین از روی نقشه نشان داده است».

 او در ادامه ادعا کرد: تحریم‌های امروز ما علیه افرادی که از پوتین حمایت می‌کنند از جمله کسانیکه می‌خواهند اوکراین نابود شود، فرهنگش از بین برود و آینده‌اش منهدم شود، وضع می‌شود.

دولت ریشی سوناک در خصوص تحریم‌های جدید اعلام کرد: «اولگا لیوبیموا» وزیر فرهنگ روسیه بابت تامین حمایت از سیاستگذاری‌های ترغیب کننده و اقداماتی در راستای بی ثبات کردن اوکراین یا تهدید یکپارچگی این کشور تحریم شده است.

انگلیس یکی از بزرگترین حامیان اوکراین در جنگ با روسیه محسوب می‌شود. از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، لندن آزادی عمل بیشتری در سیاست خارجی خود یافته است. با این حال، این کشور در بسیاری از سیاست‌ها همچنان هم راستای آمریکا و متحدان اروپایی عمل می‌کند. تحریم روسیه از جمله این سیاست هاست. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۷ تير ۱۴۰۲
تحریم های بی فایده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۶ تير ۱۴۰۲
خوبه
آخرین اخبار