تحریم‌های جدید کانادا علیه روسیه

کانادا ۶۳ تحریم علیه افراد و نهاد‌های روسی اعمال کرده است.

 جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، ۶۳ تحریم علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسی در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به کانادا اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری اروپای پراودا، نخست وزیر کانادا در یک کنفرانس مطبوعاتی در اوایل امروز گفت که بیش از ۴۲ فرد روسی تحریم شده اند. بازداشت کودکان اوکراینی، تولید و انتشار اطلاعات نادرست و تبلیغات و همچنین برنامه‌های هسته‌ای فدراسیون روسیه از جمله ادعاهایی است که کانادا برای تحریم روسیه مطرح کرده است.

 در میان افرادی که تحت تحریم‌های جدید کانادا فهرست شده اند، آنتون کوتیاکوف، وزیر کار فدراسیون روسیه و الکسی پتروف، مشاور کمیسر حقوق کودکان، هستند.

 برخی از نهاد‌های روسی درگیر در تحریم‌ها عبارتند از: موسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو (MGIMO) و مدیر آن آناتولی تورکونوف، مدرسه عالی اقتصاد فدراسیون روسیه و همچنین نشریات «وزگلیاد» و کومسومولسکا پراودا. سازمان‌های جوانان روسیه نیز در فهرست نهاد‌های تحریم شده قرار دارند.

 اوایل امروز، زلنسکی به دنبال اعلام  ترودو مبنی بر کمک بیشتر به اوکراین از جمله ۶۵۰ میلیون دلار کانادا (۴۸۰ میلیون دلار) برای ۵۰ خودروی زرهی و آموزش جت‌های جنگنده F-۱۶، در پارلمان کانادا سخنرانی کرد.

سفر رئیس جمهور اوکراین به کانادا پس از سفر او به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت، است. رئیس جمهور اوکراین سپس به واشنگتن دی سی رفت و در آنجا با اعضای کنگره ای،  لوید آستین، وزیر دفاع و  جو بایدن گفتگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار