مسکو: برنامه‌ریزی‌ها برای دیدار وزرای خارجه روسیه و کره شمالی انجام شده است

وزارت خارجه روسیه از انجام برنامه‌ریزی‌ها برای دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای کره شمالی خود خبر داد.

سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مسکو و دیدارش با ولادیمیر پوتین، همتای روس نشان‌دهنده گرم شدن روابط دو کشور است. مقامات غربی می‌گویند روسیه به دنبال خرید تسلیحات از پیونگ یانگ برای استفاده در جنگ اوکراین است و کره شمالی نیز می‌کوشد از انزوایی که هم اینک به دلیل تحریم‌های شدید در آن قرار گرفته خارج شود. اکنون دو کشور از گسترش مناسبات دو جانبه خبر می‌دهند. 

به گزارش تله تریدر، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌ریزی‌ها برای دیدار وزرای خارجه روسیه و کره شمالی انجام شده است. دو طرف در این باره در ارتباط هستند و قرار است این دیدار در ماه اکتبر انجام شود. 

این بیانیه می‌افزاید: مسکو به دنبال گسترش مناسبات خود با پیونگ یانگ است. در این باره هیات دیپلماتیک بلندپایه میان دو طرف تبادل خواهد شد. 

با این حال، به دلیل آنکه کره شمالی در حال حاضر تدابیر سخت‌گیرانه مربوط به همه‌گیری کرونا را در کشور اجرایی کرده است، دیدار‌های خارجی از پیونگ یانگ با سختی‌هایی همراه خواهد بود. 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود روسیه را مسبب وضع موجود خواند و مدعی شد: مسکو هر زمانی که اراده کند می‌تواند به این جنگ پایان بخشد. با این حال، ما شاهد آن هستیم که روسیه در تلاش برای خرید تسلیحات از کره شمالی است؛ اقدامی که ناقض قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است که مسکو خود به آن رای مثبت داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار