در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کشت قراردادی با استفاده از ظرفیت تعاونی و بخش خصوصی در حال انجام است

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات گفت: کشت قراردادی با استفاده از ظرفیت تعاونی و بخش خصوصی در حال انجام است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات گفت: کشت قراردادی با استفاده از ظرفیت تعاونی و بخش خصوصی در حال انجام است و ما هم در این زمینه کاروان های مختلف ترویج داریم.

محمدمهدی قاسمی، معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر برنامه ها و اقدامات ترویج سازمان در راستای خودکفایی ۵ محصول اساسی گفت: کاروان‌های مختلف ترویج در خصوص ۵ محصول اساسی گندم، جو، پنبه، چغندرقند و برنج داریم و بدین منظور پیوست های ترویج و بسته های آموزش و ترویج و کلیه نکات فنی تهیه شده و به مروجین و کارشناسان برای آموزش و ترویج ارائه شده است.

به گفته او، برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی استانی و در سطح ملی در راستای هدف گیری معاونت های اجرایی داشتیم به طوریکه کلیه اقدامات ترویجی در این راستاست.

قاسمی ادامه داد: همه ساله در حوزه بذور، بذور مختلف مقاوم به بیماری ها ارائه می شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت کشت قراردادی گفت: کشت قراردادی در دنیا با استفاده از ظرفیت تعاونی ها و بخش خصوصی رقم خورده است. به عنوان مثال تمامی کارخانجات آرد و تولید ماکارانی می توانند با کشاورزان قرارداد ببندند و بخشی هم بازرگانی دولتی به عنوان ذخایر استراتژیک خریداری کند.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات افزود: در خصوص سایر محصولات همچون دانه های روغنی، کارخانجات قرارداد منعقد می کنند و ماهم در راستای ترویج بحث های ترویج کشت قراردادی را دنبال می کنیم و کاروان های مختلفی در خصوص ترویج داریم. چراکه این امر به جهت تامین نقدینگی کشاورزان در حین کاشت، داشت و برداشت خیال آنها را راحت می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار