ورود سامانه بارشی جدید از هفته آینده

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید از یکشنبه هفته آینده وارد کشور شده و نواحی شرق و شمال شرق کشور شاهد بارش باران و وزش باد شدید خواهد بود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب  شاهد افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در سواحل شمالی تا ۱.۵ متر خواهیم بود گفت: این وضعیت تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: فردا مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر نیز شاهد بارندگی خواهند بود که تا روز یک شنبه این بارندگی‌ها ادامه دارد.

او اظهار کرد: این وضعیت موجب غرق شدن شناگران و آسیب به قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در تردد شناورها و فعالیت‌های فراساحلی نیز خواهد شد.

ضیاییان با بیان اینکه همچنین مناطق جنوبی در سواحل خلیج فارس نیز با وزش باد مواجه خواهد شد که این وضعیت موجب می‌شود تا ارتفاع امواج به ۱.۳ متر برسد گفت: این وضعیت بیشتر در سواحل استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و غرب دریای عمان مشاهده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  بارندگی ها طی امشب در نواحی شرق و شمال غرب ادامه دارد  گفت: فردا بارش در نوار شمالی و شمال‌شرق تداوم دارد. 

او  از تداوم بارش در کشور تا چهارشنبه خبر داد و گفت: وزش باد شدید طی دو روز آینده در نوار مرکزی و جنوب غرب پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: در سه روز آینده مناطق مرکزی و جنوبی خلیج‌فارس و فردا و پس فردا دریای خزر، مواج و متلاطم است‌.

وی افزود: همچنین وزش باد شدید برای فردا در پایتخت پیش‌بینی شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
الهی قربون خدا بشم که اینقدر به فکر بندگانش هست وباران رحمت الهی را برسر ما فرود میاوردشکر گزار همیشه خداوند متعال باشیم
Iran (Islamic Republic of)
خ
۰۸:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا !!!!!!!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ب قول دولت تابستون شده زمستون زمسون برگشته
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
این سامانه بارشی رو مام میاد لطفا
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
هنوزم سامانه داریم
آخرین اخبار