تولید سالانه ۴۰۰ کیلو شمش طلا در کارخانه خونیک/ سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد دلاری در بخش معادن و صنایع

معاون وزیر صمت از سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد دلاری در بخش معادن و صنایع کشور خبر داد.

محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی معدن طلای خونیک در شهرستان خوسف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معدن در کشور از موضوعات اولویت دار و مورد توجه مسئولان ارشد کشور است.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه امروز کارخانه تولید شمش طلا در شهرستان خوسف کلنگ‌زنی شد، افزود: این کارخانه در راستای توسعه معدن و صنایع معدنی است و می‌تواند مولفه‌ای برای ثروت‌زایی در کشور باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها تأکید کردند که باید در حوزه معدن و صنایع معدنی تلاش بیشتری شود. در حال حاضر در خراسان جنوبی بالغ بر هشت پیمانکار معدنی در مراحل مختلف اکتشاف تا بهره‌وری و فرآوری معدنی فعال هستند.

موثقی‌نیا ادامه داد: به عنوان وزارت صمت خود را موظف می‌دانیم ضمن توسعه معدن و صنایع معدنی برای استان‌های کمتر توسعه یافته اولویت قائل شویم و طی ۲ سال گذشته این سیاست را اجرایی کردیم و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از معادن کشور به مرحله اکتشاف هنوز نرسیده‌اند، گفت: بسیاری از این معادن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستند و تلاش خواهیم کرد تا این معادن را فعال کنیم.  یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری جنبه‌های اقتصادی و تولیدی است لذا هر کدام باید نقش اثربخشی را ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه معادن نقش کلیدی در رونق اقتصادی دارند افزود: در دو سال اخیر رهبر معظم انقلاب از وضعیت معدن گلایه داشتند بنابراین رونق معادن راهبرد اصلی وزارت صمت است.

معاون وزیر صمت با اشاره به کلنگ‌زنی معدن طلای خونیک افزود: این کارخانه ۴۰۰ کیلوگرم شمش طلا را در سال آینده تولید خواهد داشت.

وی با اشاره به اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه گفت: این اشتغال ظرفیت خوبی برای منطقه است همچنین اشتغال غیرمستقم هم خواهیم داشت.

افتتاح کارخانه شمش طلا طی دو سال آینده در خوسف

معاون وزیر صمت همچنین در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه فلوتاسیون مس و طلای خوسف اظهار داشت: بعد از انقلاب ۲۰ هزار میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع سرمایه گذاری شده و انتظار است سال‌های آینده این سرمایه گذاری بیشتر شود.  

موثقی‌نیا افزود: امروز هشت معدن در استان خراسان جنوبی در حال فعالیت است که این هشت معدن توسط بخش خصوصی و مردم فعال شده و ما فقط حمایت‌کننده هستیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به کلنگ‌زنی کارخانه فلوتاسیون مس و طلای خوسف گفت: تلاش می‌کنیم بخش خصوصی بیشتری را برای استان جذب  کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب  ۲۰ هزار میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع سرمایه‌گذاری شده، ادامه داد: این عدد را باید با توجه به ظرفیت عظیم معدنی افزایش دهیم.  مقادیر هنگفتی در حوزه زیرساخت‌های برق و جاده‌ها سرمایه‌گذاری شده، اما کفاف معادن ما را نمی‌کند.

به گفته وی،  معدن طلای خونیک طی یک سال آینده و کارخانه شمش طلا هم طی دو سال آینده در خوسف افتتاح خواهد شد.

برچسب ها: شمش طلا ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
۲۰ هزار میلیارد دلاری!!؟
فک کنم ۲۰ هزار میلیارد ریالی صحیح تر باشه