پوشش ۹۹.۲ درصد از واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان زنجان

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: ۹۹.۲ درصد از واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان پوشش داده شده است.

مهدی ژاله‌چیان مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان اظهار کرد: با توجه به اهمیت صدور کارت هوشمند ملی و عقب‌افتادگی‌هایی که در این بخش بنا به دلایلی وجود داشت تلاش شد تا همه درخواست‌ها به روز و صدور کارت‌ها به موقع صورت گیرد که در این رابطه موفق شدیم به عدد ۹۹.۲ برسیم .

وی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که برای رفاه حال خانواده‌ها انجام شده است صدور آنی شناسنامه نوزاد در بیمارستان‌های زنجان در راستای ثبت به‌هنگام و تسریع در ارائه خدمت به مردم است؛ به‌طوریکه ثبت رویداد (ولادت و وفات) در مهلت قانونی به ترتیب به ۹۹.۵ و ۹۹.۶ درصد، ارتقاء یافته که در جایگاه مناسبی قرار دارد.

 این مسئول به ایجاد درگاه خدمات یکپارچه الکترونیک (سامانه سهیم) و ارائه ۱۹ خدمت به‌صورت الکترونیکی اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری از آرشیو الکترونیکی اسناد در ارائه خدمات هویتی به‌صورت مکان محور و پاسخگویی الکترونیکی به استعلامات در کمترین زمان ممکن از دیگر مواردی است که تلاش شد خلاهای موجود در این بخش‌ها برطرف شود.

وی همچنین به صدور ماهانه ۴۵۰۰ جلد شناسنامه مکانیزه در راستای پیشگیری ازهرگونه  جعل  و سوء استفاده اشاره کرد و یادآور شد: تکمیل پایگاه اطلاعات خانواده با پیشرفت ۶۵ درصدی در استان در حال انجام است و با ایجاد ۲۰ دفتر پیشخوان در استان دسترسی سریع و آسان شهروندان به خدمات شناسایی و هویتی فراهم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.